1 February 2009, 10:54
Zoeken als een wilde. Tenzij je zeker weet dat de Volvo onderdelen voor het oprapen liggen langs de Alpenwei, of goed kan improviseren met rauwe eieren, elastiekjes, boterhamzakjes, en gesmolten sneeuw.
Behalve het tijdelijk ongemak is plotseling koelwaterverlies ook erg slecht voor je aluminium cilinderkop. Die blijft sneller uitzetten dan het gietijzeren onderblok en komt een keer klem te zitten tegen de buitenste kopbouten en buigt opwaarts. Nog meer ongemak.
Als je een watergekoelde turbo hebt kan daar misschien wellicht ook water door verdwijnen (maar dat weet ik niet zeker).
Behalve het tijdelijk ongemak is plotseling koelwaterverlies ook erg slecht voor je aluminium cilinderkop. Die blijft sneller uitzetten dan het gietijzeren onderblok en komt een keer klem te zitten tegen de buitenste kopbouten en buigt opwaarts. Nog meer ongemak.
Als je een watergekoelde turbo hebt kan daar misschien wellicht ook water door verdwijnen (maar dat weet ik niet zeker).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

