28 January 2009, 10:38
simplicity schreef:Citaat:5 cylinder: D5 of T5 er in
Ik heb ergens eens gehoord dat een D5 niet gaat lukken ivm al de electronica die aan de motor is verbonden. Motor electronica van de D5 is verbonden met al de andere electronica en is dus moeilijk om het uit te puzzelen.
Zou anders ook wel heel leuk speelgoed zijn --> 220pk en 500nm
klopt, dat is heel erg verweven met de rest van de wagen. Zelfde voor T5 etc van na '98 ongeveer. Startonderbreker, ABS, cruise, versnellingsbak, vanalles zit er aan.
Maar er zijn voor benzine motoren relatief goedkoop aftermarket ECU's te koop waarmee je een T5 wel aan het lopen krijgt. Maar voor Diesel zijn deze aftermarket dingen erg erg duur en veel minder makkelijk te vinden. Of je moet een Penta aansturing nemen (D5 blok ligt ook in boten ;D)
Of de nieuwe D5, 3e generatie. biturbo-204pk-420NM ongechipt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

