19 January 2009, 01:48
In de Turbo zit achter je rempedaal een groene overboostklep die aangesloten zit met een vacuumslang: bij ongeveer 0,9 bar (niet exact altijd gelijk weet ik uit ervaring) komt ie in werking en zorgt ie voor een 'fuelcut' door de brandstofpomp uit te schakelen. Heeft even geduurd voordat we erachter kwamen dat dat het euvel was en nu heb ik m voorlopig afgesloten, aangezien ik de turbodruk standaard op 0,9 wil hebben.
Maar ik vind het wel een veilig idee om zoiets ertussen te houden: stel dat je drukdoos oid kapot gaat, dan is er iig nog een noodingreep die ervoor zorgt dat je je motor niet opblaast. Is zo'n klepje ook als instelbare variant te koop?? Op deze zit aan 1 kant een soort lijm die ik eraf zou kunnen halen en wellicht dat je m dan kan afstellen, maar wellicht ook niet. En ik denk dat in de aftermarket vast wel zo'n ding is te krijgen? Hoe heeft ie officieel??
Ik heb even zitten zoeken op google en kwam zowaar weer hier op volvolvo uit in een post van JW240 die vertelde dat Saab een verstelbare variant gebruikt. Artikelnr? Model waarin ie is gebruikt?
Maar ik vind het wel een veilig idee om zoiets ertussen te houden: stel dat je drukdoos oid kapot gaat, dan is er iig nog een noodingreep die ervoor zorgt dat je je motor niet opblaast. Is zo'n klepje ook als instelbare variant te koop?? Op deze zit aan 1 kant een soort lijm die ik eraf zou kunnen halen en wellicht dat je m dan kan afstellen, maar wellicht ook niet. En ik denk dat in de aftermarket vast wel zo'n ding is te krijgen? Hoe heeft ie officieel??
Ik heb even zitten zoeken op google en kwam zowaar weer hier op volvolvo uit in een post van JW240 die vertelde dat Saab een verstelbare variant gebruikt. Artikelnr? Model waarin ie is gebruikt?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...