13 January 2009, 21:39
misschien ter overvloedde maar toch een paar aandachtspuntjes bij het vervangen:
- uiteraard eerst je koelvloeistof (bij koude motor) eruit laten lopen
- losdraaien, draai het niet kapot als het vast zit.
- thermostaathuis (zo heet dat aluminium gietdeel) schoonmaken met een staalborstel, nog beter is even zandstralen
- plek op de cilinderkop even goed schoonmaken zodat alles netjes weer kan afsluiten.
Vaak zit er toch put corrossie en moet je een en ander even een klein likje vloeibare pakking geven (zo weinig mogelijk) op de raakvlakken waar het thermostaathuis de kop raakt. Zodat je zeker weet dat het niet gaat lekken.
Succes!
- uiteraard eerst je koelvloeistof (bij koude motor) eruit laten lopen
- losdraaien, draai het niet kapot als het vast zit.
- thermostaathuis (zo heet dat aluminium gietdeel) schoonmaken met een staalborstel, nog beter is even zandstralen
- plek op de cilinderkop even goed schoonmaken zodat alles netjes weer kan afsluiten.
Vaak zit er toch put corrossie en moet je een en ander even een klein likje vloeibare pakking geven (zo weinig mogelijk) op de raakvlakken waar het thermostaathuis de kop raakt. Zodat je zeker weet dat het niet gaat lekken.
Succes!

"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"