12 January 2009, 13:01
voor de redblocks is er 82, 87 en 92. standaard zit de 87 graden in de B230F/B230FK/B230FT. Er zijn nog koudere te krijgen maar dat is niet nodig lijkt me.
Ik heb een tijd 92 graden gehad en dat ging best, alleen nu weer er uit gedaan en 87 er terug in.
Ik zou een stukke thermostaat altijd vervangen. asap. vergeet niet de olie te verversen na langere tijd rijden met kapotte thermostaat, soms loopt de motor dan behoorlijk rijk, wat weer zorgt voor veel benzine in de olie (en dat merk je echt heel goed aan het lopen van de motor).
Ik heb een tijd 92 graden gehad en dat ging best, alleen nu weer er uit gedaan en 87 er terug in.
Ik zou een stukke thermostaat altijd vervangen. asap. vergeet niet de olie te verversen na langere tijd rijden met kapotte thermostaat, soms loopt de motor dan behoorlijk rijk, wat weer zorgt voor veel benzine in de olie (en dat merk je echt heel goed aan het lopen van de motor).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni