12 January 2009, 12:37
Ik zie ook geen verschil tussen zomer en winter de thermostaat blijft netjes in het midden.
Ik heb wel eerder eens een stukkende thermostaat gehad. die bleef hangen als hij openstond met als gevolg dat de meter altijd te laag stond tot bij erg warm weer in de file hij te hoog stond en de temperatuur te hoog werd.
De motor komt zeker bij deze kou dan niet goed op bedrijfstemperatuur met als gevolg meer slijtage en meer benzine gebruik. En met koud weer gaf de kachel ook niet veel warmte.
Ook kan het bij kou voor startmoeilijkheden zorgen
Er zijn 2 verschillende thermostaten.
1e de meest gebruikelijke die met ongeveer 90 graden open gaat - het metertje staat dan altijd in het midden.
2e een thermostaat die gebruikt word als er veel getrokken wordt b.v aanhanger of camper bij hoge temperaturen. deze gaat open bij ik dacht iets van 84 graden . het metertje staat dan iets altijd onder het midden.
De juiste temperaturen weet ik niet zeker uit m'n hoofd dus dat kan iets verschillen.
Ik heb wel eerder eens een stukkende thermostaat gehad. die bleef hangen als hij openstond met als gevolg dat de meter altijd te laag stond tot bij erg warm weer in de file hij te hoog stond en de temperatuur te hoog werd.
De motor komt zeker bij deze kou dan niet goed op bedrijfstemperatuur met als gevolg meer slijtage en meer benzine gebruik. En met koud weer gaf de kachel ook niet veel warmte.
Ook kan het bij kou voor startmoeilijkheden zorgen
Er zijn 2 verschillende thermostaten.
1e de meest gebruikelijke die met ongeveer 90 graden open gaat - het metertje staat dan altijd in het midden.
2e een thermostaat die gebruikt word als er veel getrokken wordt b.v aanhanger of camper bij hoge temperaturen. deze gaat open bij ik dacht iets van 84 graden . het metertje staat dan iets altijd onder het midden.
De juiste temperaturen weet ik niet zeker uit m'n hoofd dus dat kan iets verschillen.