10 January 2009, 15:10
ruuds70 schreef:Jaja, het is verrekte koud, dat weten we wel.
Maar hoe gaat het met de motortemperatuur van jullie Volvo's
Bij mij komt de wijzer net van zijn plek, alleen maandag ging ie halverwege, maar goed toen ben ik ook niet boven de veertig geweest en heb ik meer stilgestaan en heb ik meer gesukkeld als wat anders.
Is het zinvol om een plaat voor de radiator te hangen en hebben er al andere forumgangers deze actie ondernomen of is dit niet nodig/af te raden?
Wat zijn jullie ervaringen
(btw, onze koninklijke hoogheid Principessa komt haar stalling niet uit met dit weer, ik heb het nu over Olaf, mijn S70)
Even een andere thermostaat scoren, en alvast de twee boutjes een paar maal inspuiten met penetrant,
Koud blok en dan wisselen, niet op boutjes / huis slaan , dan heb je ineens meer onderdelen nodig ..
ps een lange torxbit 40 is handig.
Karton als noodoplossing scheelt ook behoorlijk, maar een frisse thermostaat is t beste

Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K