Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bijna fullie 960... leve de financiele crisis
Nee hij is niet van mij maar ik heb de vriend van m'n moeder wel zover gekregen. Hij stapt van een VW Passat uit 2000 over naar een Volvo 960 uit '95.
Het is een 960 3.0i Ambassador line ingevoerd uit Canada voor de Canadese ambasadeur hier in België (waarom invoeren is mij ook de vraag ???)
De auto heeft 291000km ervaring maar loopt als een naaimachine, de automaat doet echt schokloos z'n werk door al de versnellingen heen.
De vorige eigenaar heeft de auto helaas niet helemaal behandelt zoals het hoort:
-de bumper vooraan heeft een ontmoeting gehad met een helling van een ondergrondse garage dus die moet terug vast gemaakt worden + installatie van een nieuw mistlicht en een nieuw knipperlicht
-ook heeft diezelfde persoon gedacht dat de draaicirkel nog kleiner had moeten zijn dus heeft de bumper wat schaafwonden opgelopen
-de achterbumper heeft een keer een nieuwe spuitbeurt gehad van de plaatselijke kleuterschool
-de vorige eigenaar heeft gerookt :-X :-X :-X

Ik ben nu bezig met de auto klaar te maken voor de keuring wat wil zeggen dat er 2 ophangings rubbers vervangen moeten worden en dat de handremkabel vervangen moet worden.
Daarna het interieur een goede schrob beurt geven en heel heel heel goed luchten. De stoelzitting van de bestuurder is ook helemaal overleden en dan moeten er nog wat interieur delen vervangen worden omdat er iets opgeschroefd heeft gezeten (armleuning, houtinkeg ed)

Het is dus een auto met een klein beetje werk en er zit echt bijna alles op en aan... buiten stoelverwarming ??? ??? ??? daar snap ik dus echt niks van, m'n 740gl uit '90 had dit standaard...
maar verder echt alles: leer, elec. stoelen met memory, CC, automatische airco, elec ramen, de dikste hifi van Volvo, alarm,...
Zelfs een beetje aangepaste versie: de bestuurder beschikt over een speciaal flexibel leeslampje ;D
Ik heb ondertussen enkele km met deze auto gereden en me echt verbaasd over de onafhankelijke ophanging achter, echt heerlijk... en die stilte :o en dan even het pedaal tot op de vloer... veel mensen verwachten dat niet van zo'n bakbeest ;D

zo genoeg geluld:
[Afbeelding: Nieuweafbeelding.jpg]
[Afbeelding: 100_12262.jpg]

en dat voor €1750 :-*

Het Volvo virus is sterk... heel sterk...
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord

Berichten in dit topic
bijna fullie 960... leve de financiele crisis - door simplicity - 29 December 2008, 23:08
bijna fullie 960... leve de financiele crisis - door Dopski - 29 December 2008, 23:28
bijna fullie 960... leve de financiele crisis - door Belg - 30 December 2008, 00:43
bijna fullie 960... leve de financiele crisis - door edwin - 30 December 2008, 10:20
bijna fullie 960... leve de financiele crisis - door jos245 - 30 December 2008, 12:27

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)