21 December 2008, 02:00
als ik het nu zelf zou moeten aanschaffen, zou ik voor een installatie a la Bozzma gaan. Met een gasmengstuk /Necam set gaat prima en mijn vorige auto heeft dat zo'n 750dkm uitgehouden en reed ok, maar inmiddels is de techniek verder gevorderd.
Als je het relatief simpel wilt houden zou ik een motormanagementsysteem (laten) aanleggen zoals megasquirt of iets eenvoudigers, met de sensoren die daarvoor nodig zijn. Je injectie voor benzine en ontsteking voorlopig in stand houden (of voor altijd) en dan kun je een modern dampgas systeem toepassen met injectoren. Veel efficienter en beter. Maar je bent ook wel wat meer kwijt schat ik zo (weet niet hoeveel).
Je behoudt je vermogen, auto rijdt mooier en zuiniger, minder kans op backfires (maar ik zelf heb met de oude installatie nooit een backfire gehad) en qua techniek is het ook nog es leuker (leer je weer wat nieuws).
Als je het relatief simpel wilt houden zou ik een motormanagementsysteem (laten) aanleggen zoals megasquirt of iets eenvoudigers, met de sensoren die daarvoor nodig zijn. Je injectie voor benzine en ontsteking voorlopig in stand houden (of voor altijd) en dan kun je een modern dampgas systeem toepassen met injectoren. Veel efficienter en beter. Maar je bent ook wel wat meer kwijt schat ik zo (weet niet hoeveel).
Je behoudt je vermogen, auto rijdt mooier en zuiniger, minder kans op backfires (maar ik zelf heb met de oude installatie nooit een backfire gehad) en qua techniek is het ook nog es leuker (leer je weer wat nieuws).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...

