Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
motorproblemen ??
Hallo 260 rijders.

Met het koude weer beginnen er ook een paar probleempjes met mijn motor echt naar voren te komen.

Ondanks dat iedereen zegt dat deze motor erg simpel is, heb ik toch nog een paar vragen over het afstellen ed.

Tijdens het starten zijn er geen problemen. Slaat altijd meteen aan.
Echter tijdens de eerste minuten (lees totdat hij warm is) loopt de motor stationair erg slecht. Wanneer de motor warm is loopt hij prima. Of dit nu op gas is of op benzine. Toerental in de vrij zit dan op 1000-1100 en als de automaat op D staat zo rond de 600-700. Maar wel stabiel.

Echter bij koud komt het toerental in de vrij niet hoger dat 500-700. Als je dan de auto in de D zet heeft hij te weinig power en wil eens afslaan of de toeren zakken verder en loopt hij erg onregelmatig.

Na het handboek (werkplaatsboek) geraadpleegt te hebben, kwam ik een aantal dingen aan de weet, echter ook een aantal dingen die mij niets zeggen en de werking ervan ontgingen.
Zal ze even op een rijtje zetten:
* Koude start injector, deze geeft voor de duur van de inschakeling van de startmotor tot max 7,5 sec een extra benzine stoot, zodat de motor start, tenzij de temp.senor bij de waterpomp een bepaalde temp. heeft, waardoor deze in zijn geheel niet wordt ingeschakeld bijv starten van een warme motor.
(deze werk bij mij goed, als ik nl 12 volt eraanzet terwijl de motor loopt slaat deze af door te veel aan benzine)
* Luchthulpregelaar. Deze zit constant aan de 12 volt. Echter wat de funktie hiervan is heb ik niet kunnen vinden, laat staan dat ik begrijp waarvoor deze dient. Wel weet ik dat ook hierin een Bi-metaaltje zit welke de regelaar bij 35 graden dicht draait.
(Misschien is deze bij mij kapot omdat bij een koude motor en het aanzetten van de airco de motor wel redelijk op de goede toeren blijft.)
* Hulpdrukregelaar. Deze zit gekoppeld aan de benzineleiding. Ook hier staat constanct 12 volt op. De werking is mij niet helemaal duidelijk, maar waarschijnlijk zal deze er voor zorgen dat de benzine druk van de injector op de juiste druk blijft door de retourleiding te sluiten als de druk te laag is, zodat de benzinepomp de druk op kan voeren.
* Bij de gasregelaar(?), waaraan de gaskabel vast zit, daar bevindt zich nog een mircoschakelaar. Ben benieuwd wat de functie hiervan is. Volgens het werkboek moet je deze met een voelermaatje instellen. Echter bij mij wordt deze totaal niet aangestuurd door de gasregelaar. Staat eigenlijk een beetje doelloos niets te doen. Hij zit bij mijn motor op een dusdanige plaats, dat ik eerst dacht dat hij de kickdown aanstuurde. Want bij volgas komt er wel een hendeltje, uitstulpinkje van de gasregelaar hier tegenaan.

Zo dat waren toch weer een aantal technische vragen. Of ik deze hiermoet plaats of bij engine?? Ga ervanuit dat de B27 motor toch iets is van de 260.

Hoop op spoedige antwoorden omdat we onze volvo dagelijks gebruiken.

Carlos
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Antwoord

Berichten in dit topic
motorproblemen ?? - door Carlos Knaap - 2 December 2005, 10:11
motorproblemen ?? - door PP - 2 December 2005, 10:16
motorproblemen ?? - door Wil Princen - 3 December 2005, 00:46
motorproblemen ?? - door Carlos Knaap - 3 December 2005, 21:54
motorproblemen ?? - door Wil Princen - 4 December 2005, 15:10
motorproblemen ?? - door Carlos Knaap - 30 January 2006, 10:53
motorproblemen ?? - door Wil Princen - 30 January 2006, 15:46
motorproblemen ?? - door Carlos Knaap - 30 January 2006, 17:11
motorproblemen ?? - door Carlos Knaap - 6 March 2006, 13:57
motorproblemen ?? - door Wil Princen - 6 March 2006, 18:40
motorproblemen ?? - door Carlos Knaap - 7 March 2006, 11:21
motorproblemen ?? - door 480rider - 7 March 2006, 17:01
motorproblemen ?? - door Gerben - 7 March 2006, 17:16
motorproblemen ?? - door Carlos Knaap - 7 March 2006, 21:24
motorproblemen ?? - door 480rider - 8 March 2006, 14:52

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)