30 November 2008, 03:11
Ticcie,
Bedankt voor je antwoord! Onderbouw met een gat in het chassis kan met een tank van 55 liter (Fa Manders, Son/Eindhoven), dat scheelt dus al weer een paar liter.
Theoretisch leek het mij mogelijk om de oude benzinetank te verwijderen en te vervangen voor een liggende onderbouw ringtank van 60 of 70 liter. Dan heb je dus een kleine tank, in welke vorm dan ook, nodig. Zou op de plek onder de verlaagde ruimte voor het 3e kinderbankje kunnen. Achterpot zou dan eventueel vervangen kunnen worden door een cherryBomb ( langwerpige demper parallel naast aandrijfas).
Het schijnt wel eens eerder op die manier te zijn ingebouwd, maatwerk uiteraard.
Mijn blauwe 245 GLT is inderdaad wel een unieke (eigenlijke een 265 GLT ipv GLE) net 105.000 km gelopen met alle papieren en boekje erbij en zelfs nog de aankoopbon uit 1981 in Zweden.
Ben dus nieuwsgierig naar de onderbouw ringtank om niet te moeten zagen in het chassis. Leek mij theoretisch gezien een deftige oplossing.
Bedankt voor je antwoord! Onderbouw met een gat in het chassis kan met een tank van 55 liter (Fa Manders, Son/Eindhoven), dat scheelt dus al weer een paar liter.
Theoretisch leek het mij mogelijk om de oude benzinetank te verwijderen en te vervangen voor een liggende onderbouw ringtank van 60 of 70 liter. Dan heb je dus een kleine tank, in welke vorm dan ook, nodig. Zou op de plek onder de verlaagde ruimte voor het 3e kinderbankje kunnen. Achterpot zou dan eventueel vervangen kunnen worden door een cherryBomb ( langwerpige demper parallel naast aandrijfas).
Het schijnt wel eens eerder op die manier te zijn ingebouwd, maatwerk uiteraard.
Mijn blauwe 245 GLT is inderdaad wel een unieke (eigenlijke een 265 GLT ipv GLE) net 105.000 km gelopen met alle papieren en boekje erbij en zelfs nog de aankoopbon uit 1981 in Zweden.
Ben dus nieuwsgierig naar de onderbouw ringtank om niet te moeten zagen in het chassis. Leek mij theoretisch gezien een deftige oplossing.