30 November 2008, 02:44
Je hebt iig een zeer bijzondere volvo (met de grote, maar zwarte alu bumpers dan geloof ik, heel apart om te zien): gefeliciteerd! Een paar foto's waard in het ÃÂk en mijn volvo' gedeelte zou ik zeggen.
Je motor is niet supergeschikt voor LPG, maar het kan wel. Dit is wat ik weet:
* gas onderbouw, 3 opties:
- optie 1 is de normae 48 liter tank die plm 40 liter effectief verzorgt. 100% weggebouwd met een gat in je bodemplaat en verder prima behalve de kleine accieradius
- een grotere 60 tank die boller is: dat kan alleen als ze een extra frame onder je tank bouwen wat dan het laagste punt van je auto wordt. KAn wel, maar ik zou niet met een tank willen rijden die in principe het laagste punt van je auto is;
- de optie met een verkleinde benzinetank ken ik niet in een 240/260, vlgs mij alleen theoretisch mogelijk?
- een ringtank op de plaats van je reservewiel. Nadeel is een groot gewicht aan de linkerkant van je auto, een reservewiel dat je niet meer kwijtkunt en alleen het voordeel van niet-zagen-in-je-bodemplaat tov optie a;
* gas opbouw:
lelijke 70 litertank in je bagageruimte die parallel aan je achterste zijruit wordt geplaatst.
Kortom, ik zou gewoon voor de 48-l onderbouw gaan en evt. voor de 60liter onderbouw (wat bij een B28 misschien wel een must is).
Goed en goedkoop adres is o.a. HPO in Oostelbeers. Die heeft er al een aantal ingebouwd voor auto's van dit forum.
Je motor is niet supergeschikt voor LPG, maar het kan wel. Dit is wat ik weet:
* gas onderbouw, 3 opties:
- optie 1 is de normae 48 liter tank die plm 40 liter effectief verzorgt. 100% weggebouwd met een gat in je bodemplaat en verder prima behalve de kleine accieradius
- een grotere 60 tank die boller is: dat kan alleen als ze een extra frame onder je tank bouwen wat dan het laagste punt van je auto wordt. KAn wel, maar ik zou niet met een tank willen rijden die in principe het laagste punt van je auto is;
- de optie met een verkleinde benzinetank ken ik niet in een 240/260, vlgs mij alleen theoretisch mogelijk?
- een ringtank op de plaats van je reservewiel. Nadeel is een groot gewicht aan de linkerkant van je auto, een reservewiel dat je niet meer kwijtkunt en alleen het voordeel van niet-zagen-in-je-bodemplaat tov optie a;
* gas opbouw:
lelijke 70 litertank in je bagageruimte die parallel aan je achterste zijruit wordt geplaatst.
Kortom, ik zou gewoon voor de 48-l onderbouw gaan en evt. voor de 60liter onderbouw (wat bij een B28 misschien wel een must is).
Goed en goedkoop adres is o.a. HPO in Oostelbeers. Die heeft er al een aantal ingebouwd voor auto's van dit forum.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...