3 November 2008, 21:39
je moet met die dempertjes de voelermaatjes er behoorlijk onder drukken.
geeft soms wel eens een vertekend beeld met afstellen van de kleppen.
denk je dat het goed is maar na een rondje tornen van de motor lijkt het toch net weer ff te ruim te zijn.
meestal zijn die dempertjes helemaal vergaan en zijn ze plat.
de nieuwe dempertjes drukken de nok-volgers tegen de nok-as aan en komt er een beetje olie tussen de klepsteel en nok-volger.
dan word de nok-volger in geduwd en dempt , mede door het beetje olie, het geluid van het aan tikken van nok-volger op klepsteel.
met zulke motoren blijf je altijd , een heel ietsje, een mooi rustig tikkend geluid horen.
echt felle tikken moeten bekeken worden
geeft soms wel eens een vertekend beeld met afstellen van de kleppen.
denk je dat het goed is maar na een rondje tornen van de motor lijkt het toch net weer ff te ruim te zijn.
meestal zijn die dempertjes helemaal vergaan en zijn ze plat.
de nieuwe dempertjes drukken de nok-volgers tegen de nok-as aan en komt er een beetje olie tussen de klepsteel en nok-volger.
dan word de nok-volger in geduwd en dempt , mede door het beetje olie, het geluid van het aan tikken van nok-volger op klepsteel.
met zulke motoren blijf je altijd , een heel ietsje, een mooi rustig tikkend geluid horen.
echt felle tikken moeten bekeken worden