11 October 2008, 19:21
Sven245 schreef:Jw240 schreef:De verdeler van een 240 is zo in een 740 blok te zetten, de verdeler zelf (slijtagedelen) is goedkoper en hij lekt niet meteen olie. Welk jaar is de 740? voor 1990 hadden de B230FT motoren LH 2.2, daarna LH 2.4. Het belangrijke verschil qua ombouw is dat 2.2 een hall-sensor heeft in de stroomverdeler, LH 2.4 heeft die niet (en pakt een signaal van de krukas). LH 2.4 is een mooier systeem, maar beide werken goed.
Oh dat valt wel mee, heb foto's gezien van een extra getand riempje aan de krukas-pulley voor de verdeler.
heb nog geen 740 maar zit te denken aan zo iets (die witte):
http://www.evertpieper.nl
tuurlijk, dat kan ook, zou zelf liever met originele onderdelen het er in hangen, omdat die toch niet echt moeilijk te vinden zijn
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

