9 October 2008, 22:12
Erikhans schreef:Hoi Ticcie,
Dat verhaal van dat mengen van 2 oliesoorten , wist ik niet , maar het maakt het dan wel makkelijker.
Als ik olie ga verversen , ga ik even kijken hoe de slangkoppelingen v/d oliekoeler er uit zien.
Volgens mij moeten deze er nog aardig (fris) uitzien , aangezien de auto nog niet veel gelopen heeft.
Dus als deze makkelijk los gaan , ga ik denk ik toch voor een algehele verversing.
Mochten de koppelingen tegenvallen , dan weet ik nu dus dat 'mengen'geen probleem is.
Bedankt voor je info!!!
bij de plaat van de thermostaat (op het blok) is een van de de leidingen ook goed los te halen, misschien dat ie dan ook goed leegloopt. Aan de koeler zelf loshalen is riskant.
De thermostaat gaat open bij 75 graden en is gemaakt door Wahler.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

