27 November 2005, 13:53
Nou, de oorzaak is gevonden maar of het euvel verholpen is ????
Na bestudering van de schema's die ik van enkele forumisten heb gekregen (waarvoor dank) ben ik alles langsgelopen vanaf de accu. Het bleek dat er bij de zekeringenkast een dubbele draad ontkoppeld erij hing met een tape'je er omheen. Een bewuste actie dus. Het bleek deze draad te zijn die de tellerverlichting bedient. Aangesloten en het werkt !!! Joechei.
Nou maar hopen dat er geen veel vervelender oorzaak is voor het afkoppelen van het draadje, zoals kortsluiting die maar af en toe optreedt, bijvoorbeeld als je de auto naar rechts stuurt terwijl je groot licht voert en de radio op 1 hebt, om maar eens iets te noemen. Nou ja, we merken het wel.
Tot zover : hartelijk dank voor het meedenken.
PS heb gelijk de continue brandende koplampen losgehaald uit de lichtknop. Nu brandt hij weer als ik dat wil.
Na bestudering van de schema's die ik van enkele forumisten heb gekregen (waarvoor dank) ben ik alles langsgelopen vanaf de accu. Het bleek dat er bij de zekeringenkast een dubbele draad ontkoppeld erij hing met een tape'je er omheen. Een bewuste actie dus. Het bleek deze draad te zijn die de tellerverlichting bedient. Aangesloten en het werkt !!! Joechei.
Nou maar hopen dat er geen veel vervelender oorzaak is voor het afkoppelen van het draadje, zoals kortsluiting die maar af en toe optreedt, bijvoorbeeld als je de auto naar rechts stuurt terwijl je groot licht voert en de radio op 1 hebt, om maar eens iets te noemen. Nou ja, we merken het wel.
Tot zover : hartelijk dank voor het meedenken.
PS heb gelijk de continue brandende koplampen losgehaald uit de lichtknop. Nu brandt hij weer als ik dat wil.
Volvo 240 Van, B230F, 1991, 420Kkm<br />Moto Guzzi V65, 1985, 100Kkm<br />Citroen Xantia 2.0i, 1998, 250Kkm, automaat<br />Gazelle Populair, 20Kkm, 1975