29 July 2008, 16:35
Onze trouwe 240 Gl (model 1987, B230KH met automaat, 240.000 km) laat ons een beetje in de steek. Stationair een onregelmatig toerental, afslaan en tijdens het rijden voel je af en toe of er een probleem is met de aanvoer van de brandstof. Nu heb ik het vermoeden dat de carburateur het probleem is, kom er echter niet uit wat voor type ik nu heb: een Pierburg 2b7 of een Solex Cisac.
Kan iemand mij uitsluitsel geven? en... is het sleutelen (lees revisie setje) makkelijk zelf te doen?
Een andere optie is een vervangend exemplaar inclusief een ander inlaatspruitstuk..., maar hoe gaat dat dan met de EGR. puls-air? Of gewoon afdoppen?
Kortom wie heeft er meer info?
Kan iemand mij uitsluitsel geven? en... is het sleutelen (lees revisie setje) makkelijk zelf te doen?
Een andere optie is een vervangend exemplaar inclusief een ander inlaatspruitstuk..., maar hoe gaat dat dan met de EGR. puls-air? Of gewoon afdoppen?
Kortom wie heeft er meer info?