6 July 2008, 16:47
Vandaag eindelijk de amerikaanse knipperlichtblokken kunnen monteren op onze 245 GL ! Van oorsprong is dit een USA-uitvoering dus nu ziet ie er weer uit zoals hij uit de fabriek kwam.
Was niet eenvoudig omdat deze USA-knipperblokken out-of-the-box niet passen aan de bevestigingspunten van de Europese koplampblokken. Maar met vijl, paar parkers, hoekbeugeltjes en veel passen en meten is het uiteindelijk gelukt.
Verder nog een kapot achteruitrijlichtglaasje van het achterlichtblok vervangen ($9 reparatiesetje, dankzij FCP Groton, scheelt weer ruim 90 euro aan een nieuwe).
En een irritant rammelend hitteschildje op de uitlaatpijp vastgezet met een slangklem, dus nu kunnen we weer ongestoord genieten van het prachtige Volvo-motorgeluid. Moet eigenlijk gelast worden maar daar had ik nog even geen zin in.
Was niet eenvoudig omdat deze USA-knipperblokken out-of-the-box niet passen aan de bevestigingspunten van de Europese koplampblokken. Maar met vijl, paar parkers, hoekbeugeltjes en veel passen en meten is het uiteindelijk gelukt.
Verder nog een kapot achteruitrijlichtglaasje van het achterlichtblok vervangen ($9 reparatiesetje, dankzij FCP Groton, scheelt weer ruim 90 euro aan een nieuwe).
En een irritant rammelend hitteschildje op de uitlaatpijp vastgezet met een slangklem, dus nu kunnen we weer ongestoord genieten van het prachtige Volvo-motorgeluid. Moet eigenlijk gelast worden maar daar had ik nog even geen zin in.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com

