29 June 2008, 17:23
Zo mooi weertje dus maar weer even aan de volvo geprutst.
Nu de bumper eraf is viel het lichtbruine op het spatbord meer op. Voorop het puntje zat al sinds ik m kocht wat roest, daarom had ik in de tussentijd al een vervangend spatbord gekocht, maar nog nooit was het ervan gekomen.
Het puntje roest begon zich steeds verder uit te breiden en ik wilde voordat het voorfront aangetast zou worden het spatbord eraf hebben.
Vandaag dus stap 1:
![[Afbeelding: spatbord001.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/spatbord001.jpg)
De bouten bij de boven en achterzijde gingen allemaal erg makkelijk los. De bouten vooraan die bijna 40 jaar te maken hebben gehad met regenwater/pekel en andere ongein, waren wat hardnekkiger. Enkele waren te eigenwijs en braken af bij de eerste de beste krachtmeting.
Het spatbord leek vrij hard het puntje voorop viel nog wel mee, de meeste roest zat onzichtbaar en onderaan. Dat was wel een voordeel; de bouten konden zo makkelijk bereikt worden: de steeksleutel deed zijn naam eer aan:
![[Afbeelding: spatbord002.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/spatbord002.jpg)
Even de nieuwe passen:
![[Afbeelding: spatbord003.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/spatbord003.jpg)
Lijkt prima te passen, binnen kort even goed ontvetten, opschuren en netjes groen spuiten.
Nu de bumper eraf is viel het lichtbruine op het spatbord meer op. Voorop het puntje zat al sinds ik m kocht wat roest, daarom had ik in de tussentijd al een vervangend spatbord gekocht, maar nog nooit was het ervan gekomen.
Het puntje roest begon zich steeds verder uit te breiden en ik wilde voordat het voorfront aangetast zou worden het spatbord eraf hebben.
Vandaag dus stap 1:
![[Afbeelding: spatbord001.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/spatbord001.jpg)
De bouten bij de boven en achterzijde gingen allemaal erg makkelijk los. De bouten vooraan die bijna 40 jaar te maken hebben gehad met regenwater/pekel en andere ongein, waren wat hardnekkiger. Enkele waren te eigenwijs en braken af bij de eerste de beste krachtmeting.
Het spatbord leek vrij hard het puntje voorop viel nog wel mee, de meeste roest zat onzichtbaar en onderaan. Dat was wel een voordeel; de bouten konden zo makkelijk bereikt worden: de steeksleutel deed zijn naam eer aan:
![[Afbeelding: spatbord002.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/spatbord002.jpg)
Even de nieuwe passen:
![[Afbeelding: spatbord003.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/spatbord003.jpg)
Lijkt prima te passen, binnen kort even goed ontvetten, opschuren en netjes groen spuiten.