28 June 2008, 20:28
Hallo,
de orginele bandenmaat is 175 voor de 264 DL en 185 voor de 264 GL, wat betreft de de motor, deze heeft inderdaad te kleine oliekanalen daarom 10W40 olie gebruiken en op tijd vervangen. Verder de omloopslangen goed controleren op valse lucht, de motor is erg gevoelig voor valse lucht. Verder heeft de B27e een rauwe loop waar je niet veel aan kunt veranderen.B28f hebben ze een ander ontstekingsvolgorde gegeven en een andere krukas ingezet als ik me niet vergis. Oh ja, de scharnierpunten van de motorkap goed controleren of deze voldoende gesmeerd zijn, anders even wat vet erop doen, kans bestaat anders dat een van de scharnierpunten gaat afbreken(Spreek uit ervaring, waardoor de motorkap aan een zijde niet meer gelijk ligt met het spatbord).
Groet en succes.
de orginele bandenmaat is 175 voor de 264 DL en 185 voor de 264 GL, wat betreft de de motor, deze heeft inderdaad te kleine oliekanalen daarom 10W40 olie gebruiken en op tijd vervangen. Verder de omloopslangen goed controleren op valse lucht, de motor is erg gevoelig voor valse lucht. Verder heeft de B27e een rauwe loop waar je niet veel aan kunt veranderen.B28f hebben ze een ander ontstekingsvolgorde gegeven en een andere krukas ingezet als ik me niet vergis. Oh ja, de scharnierpunten van de motorkap goed controleren of deze voldoende gesmeerd zijn, anders even wat vet erop doen, kans bestaat anders dat een van de scharnierpunten gaat afbreken(Spreek uit ervaring, waardoor de motorkap aan een zijde niet meer gelijk ligt met het spatbord).
Groet en succes.
ezitter Volvo 264 GL (1975)

