19 November 2005, 14:34
Dit is alvast de bijdrage van Divadi op het registerforum:
Citaat:Carosserie:
Rand onder koplampen en binnenzijde motorkap boven koplampen zijn, met name bij de oudere modellen, nogal roestgevoelig;
Onderrand voorruit wil door vochtdoorslag weleens verteren waardoor er water naar binnen kan. Dit is het makkelijkst te controleren bij een natte auto (condensrand in de ruit thv de rubbers/lijsten) of door de bekleding van de A-stijl onder het dashboard los te trekken;
Bovenrand boven voor- en achterruit wil door vocht dat in de lijsten/rubbers blijft staan weleens aanroesten;
Dorpels zijn door uitzakkende deuren (slijtage in de scharnieren agv vaak hog km-standen) weleens 'geschuurd' wat roest in de hand werkt;
Onderste raamrubbers (in de portieren) willen weleens poreus zijn waardoor water de portieren in kan;
Onderrand portieren;
Bodem thv B-stijl;
Achterschermen;
Plaatwerk onder achterbumper;
Reservewielbakken bij sedans (ff bekleding kofferbak los);
Onderrand achterklep bij stations is z??r roestgevoelig.
Technisch:
Motor moet mooi rondlopen, niet teveel schudden ivm klepspeling; boven 300.000 km willen deze nog weleens uitgesteld zijn icm LPG. Hier is een beetje geschiedenis bij de auto wel makkelijk;
Vloeistoffen ff checken op niveau en lekkage (olie 'zweet' en witte aanslag door koelvloeistof);
Stofhoezen stuur- en fuseekogels en stuurhuis controleren;
Koppeling moet onhoorbaar z'n werk doen al willen ze weleens joelen bij hard optrekken;
Lagers van de versnellingsbak laten zich nogal 'ns horen stationair in z'n vrij;
Joelen 5e versnelling;
Ophangingsrubbers/bussen achterwielophanging ("kloink" bij optrekken);
'Razen' van de achteras.