18 November 2005, 11:38
Omdat het AWD systeem nogal gevoelig is.
In de praktijk niet echt geschikt gebleken om regelmatig lasten te trekken (karren etc.) en een mm verschil in bandenslijtage tussen L+R zorgt er ook voor dat het systeem in de soep draait. Problemen beginnen vanaf zo'n 150dkm, maar zeker na 200dkm sta je bij de dealer met een trillende achteras, krakende aandrijving, etc.etc.
Voor je het weet ben je 3000 euri's verder.... :oops:
En vergeet niet dat je telkens voor 4 nieuwe banden moet gaan..
M.i. niet Volvo-waardig, maar als je graag wilt AWD'en: ik houd je niet tegen 8)
Gr :?
[edit] Dat TRACS gaat ook nergens over: werkt maar tot 40 km/u en als je wielen eenmaal doorslippen gaat de meter zo over de 40km/u.... Tis leuk om in de sneeuw redelijk weg te komen, voor stoplichtsprintjes kun je beter gewoon goed koppelen... [/edit]
In de praktijk niet echt geschikt gebleken om regelmatig lasten te trekken (karren etc.) en een mm verschil in bandenslijtage tussen L+R zorgt er ook voor dat het systeem in de soep draait. Problemen beginnen vanaf zo'n 150dkm, maar zeker na 200dkm sta je bij de dealer met een trillende achteras, krakende aandrijving, etc.etc.
Voor je het weet ben je 3000 euri's verder.... :oops:
En vergeet niet dat je telkens voor 4 nieuwe banden moet gaan..
M.i. niet Volvo-waardig, maar als je graag wilt AWD'en: ik houd je niet tegen 8)
Gr :?
[edit] Dat TRACS gaat ook nergens over: werkt maar tot 40 km/u en als je wielen eenmaal doorslippen gaat de meter zo over de 40km/u.... Tis leuk om in de sneeuw redelijk weg te komen, voor stoplichtsprintjes kun je beter gewoon goed koppelen... [/edit]
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter