31 May 2008, 11:49
Citaat:2) Past de kickdown kabel van de 760?
Nee! 760 kabel is veel te kort
en het luisterd vrij nauwkeurig.. Afhankelijk van het motortype.b27(28)A, E of F.. Als ik me niet vergis is de 260 serie pas na 1980 met AW71 geleverd daarvoor hadden ze een BW55, dus heb je een van voor "80 zal je geen originele kabel kunnen vinden. Dan moet je zoeken op het juiste motortype + AW71, je hebt wel de vrije keuze tussen BW55 kabel of AW71 kabel bij hetzelfde motortype, de aansluiting op en in de bak is daar gelijk. Ik heb verschillende adressen afgebeld voor zo'n kabel "ook Estate Services" maar die durfden het allemaal niet te zeggen wat je nodig hebt als het afwijkt van een origineel geleverde kombi.
Ikzelf dacht geluk te hebben met een nieuwe kabel via restpartijtje voor ⬠27.50 maar die was (1239933) voor een 28E/F motor en ik heb b27E 1978. Op eerste gezicht ziet ie passend uit maar voor deze motor is de binnenkabel cá 8 t0t 10 cm korter dan voor mijn 27E uitvoering. Heb deze met alu krimpsokjes verlengt met de oude 760 binnenkabel en werkt zonder meer goed. Met die besparing op de adviesprijs ben ik dik tevreden met deze improvisatie.

De kabel wordt niet zwaar belast, wordt maximaal ca 5 cm door een lichte veerspanning getrokken en maakt dan een lichte klik.
http://www.scantechsweden.com/Default.aspx?id=37