25 May 2008, 18:31
Nou kijk als je die Penta Manual had gelezen had je geweten dat je de sproeier omhoog draait tot-ie de zuiger vd carb raakt en dan 2.25-2.75 slagen uitdraait. Dan stationair synchroniseren op 900-1000 rpm met de aanslagschroef vd gasklep (gaskabel eerst loshalen). Enzovoorts en zo verder.
Afstellen onderling doe je bij ontbreken van testapparatuur het best op gehoor schijnt.
Als je met een beetje afstellen klaar bent en alles werkt heb je een goede motor gekocht. Deze blokken kunnen ook erg last hebben van afgesleten nokkenassen, gebroken zuigerveren, doorgeblazen koppakkingen en/of uitgesleten stroomverdelers. Carburateurs kunnen ook structureel gaar zijn door speling op gasklepasjes.
Trouwens, kleppen stellen is misschien ook wel een goed idee. Contactpuntjes nagezien?
Afstellen onderling doe je bij ontbreken van testapparatuur het best op gehoor schijnt.
Als je met een beetje afstellen klaar bent en alles werkt heb je een goede motor gekocht. Deze blokken kunnen ook erg last hebben van afgesleten nokkenassen, gebroken zuigerveren, doorgeblazen koppakkingen en/of uitgesleten stroomverdelers. Carburateurs kunnen ook structureel gaar zijn door speling op gasklepasjes.
Trouwens, kleppen stellen is misschien ook wel een goed idee. Contactpuntjes nagezien?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969