25 May 2008, 17:59
@marc: handige site inderdaad, dank je!
moet er tóch motorolie in de carb? het zijn trouwens 150's en niet de vaker voorkomende 175's
allereerst bleek dat cilinder 2 en 4 gewisseld waren op de bougies. dat hielp al flink. :o
verder stonden de carbs 11 slagen open. ik weet niet wat de standaard instelling is. maar da's volgens mij vrij rijk. (iemand enig idee wat de standaard zou moeten zijn bij een b18 met dubbele stromberg 150's?)
ontstekingstijdstip vind ik lastig. heb vroeger en later geprobeerd maar hij blijft als een natte krant lopen. maar ik zal er nog eens een draai aan geven
motor valt niet meer uit als ik ga varen, maar zodra ik meer gas geef sputtert ie en valt ie bijna stil.
ook lijkt het stationair vrij hoog, misschien valse lucht(?)
de achterste carburateur doet minder enthousiast mee als de voorste. ik ga ook de gaskleppen even checken.
al met al lijkt er een hoop mis met de motor. deze week helaas weinig tijd om er naar te kijken.
ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor alle hulp!
moet er tóch motorolie in de carb? het zijn trouwens 150's en niet de vaker voorkomende 175's
allereerst bleek dat cilinder 2 en 4 gewisseld waren op de bougies. dat hielp al flink. :o
verder stonden de carbs 11 slagen open. ik weet niet wat de standaard instelling is. maar da's volgens mij vrij rijk. (iemand enig idee wat de standaard zou moeten zijn bij een b18 met dubbele stromberg 150's?)
ontstekingstijdstip vind ik lastig. heb vroeger en later geprobeerd maar hij blijft als een natte krant lopen. maar ik zal er nog eens een draai aan geven
motor valt niet meer uit als ik ga varen, maar zodra ik meer gas geef sputtert ie en valt ie bijna stil.
ook lijkt het stationair vrij hoog, misschien valse lucht(?)
de achterste carburateur doet minder enthousiast mee als de voorste. ik ga ook de gaskleppen even checken.
al met al lijkt er een hoop mis met de motor. deze week helaas weinig tijd om er naar te kijken.
ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor alle hulp!