19 May 2008, 21:34
DopdeDouwer schreef:Ik weet dat mijn 144 technisch prima is dus ik ga mijn marktplaatsspeurtocht anders insteken:Ik wilde een nieuw topic openen, maar ik vond dit topic nog terug, waarin ik trouwens zelf ook al een paar keer had gepost dus leek me goed om hierin verder te kletsen.
Opzoek naar een goed lasapparaat, dan los ik de roest zelf wel op. Lijkt me trouwens veel leuker ook: iets opbouwen in plaats van een auto zien aftakelen..
Misschien moeten we er maar eens een topicje over wijden tips voor lassen voor beginnelingen.
Na het lezen van het topic van CVT werd ik weer enthousiast om zelf ook te gaan lassen.
In het topic over roestpreventie zonder lassen zijn een stel tips te lezen waarmee je uit de voeten kunt als er sprake is van niet zo erge roest. Eigenlijk is het beter om roest plekken (die zo goed als door zijn) aan te pakken met een slijptol; als een chirurg snij je de roesttumoren eruit zoals Ticcie 't pas omschreef.
Maar ja dan heb je nog steeds een gat in je auto zitten; dichtlassen dus dat gat.
Nou schijnt lassen best lastig te zijn, altans niet iedereen durft eraan beginnen.
Ik denk dat er best een hoop theorie op internet te vinden is. Zo heb ik in het topic van CVT een aantal goede tips en trucs gelezen.
Maar het komt natuurlijk aan op oefenen en oefenen.
Ik heb weleens een stuk plaatgekocht en heb nog twee oude wegroestende deuren in de tuin staan dus ik heb wel wat oefenspul.
Maar nog geen apparaat, waar moet ik op letten als ik een lasapparaat koop? (Ik wil er overigens eerst eentje huren/lenen om te kijken of ik wel talent heb

Dingen die ik zelf kon bedenken;
- moet op 230 werken
- geschikt voor plaatwerk ca 0.8 mm.
- gebruiksvriendelijk, ook voor beginners.
Iemand anders nog tips, trucs en stille hints? Ook voor het lassen zelf.