15 May 2008, 14:06
Een AQ110 dus, dubbele carb, staat voor 110 pk. Het motorblok is toch het pièce de rÃsistance van Volvo. Het wachten is op iemand die een redblock gebruikt om zijn cirkelzaag te laten draaien.
De B18 is een prima motor, loopt ook erg mooi, en reageert goed bij elk willekeurig toerental.
Net als de B20. In mijn 144 kan ik de auto in de derde versnelling bijna stil laten staan, vol gas geven en zonder noemenswaardig gebonk tot 100 km/h doorgaan.
Oh, er zijn een paar andere maritieme B18's. Hier kan je alle Penta motoren sinds 1907 vinden: http://www.volvo.com/volvopenta/global/e...ngines.htm
De B18 is een prima motor, loopt ook erg mooi, en reageert goed bij elk willekeurig toerental.
Net als de B20. In mijn 144 kan ik de auto in de derde versnelling bijna stil laten staan, vol gas geven en zonder noemenswaardig gebonk tot 100 km/h doorgaan.
Oh, er zijn een paar andere maritieme B18's. Hier kan je alle Penta motoren sinds 1907 vinden: http://www.volvo.com/volvopenta/global/e...ngines.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

