12 May 2008, 22:45
Hoi Chris,
sinds een ruim half jaar heb ik Bilstein sport dempers met Lesjofors verlagingsveren onder mijn 245 zitten. En rubber bussen, voor vervangen, achter nog origineel.
In NL rij ik eigenlijk alleen snelweg en in de stad. Met het nieuwe onderstel is de auto compleet veranderd. Voorheen kon de auto eigenlijk alleen hard vooruit en dan alleen nog bij droog weer. Nu kan ik ook bochten en op- en afritten op snelheid door zonder dat de achterkant de voorkant probeert in te halen. Moet zeggen dat ik stage 0 heb overgeslagen dus ik kan niet vergelijken met een goede standaard set-up, alleen met de zompige vering en dempers waar ik de auto mee had gekocht. Verkeersdrempels vragen nu wel wat meer aandacht, maar ook weer niet zo erg dat ik er overheen moet kruipen. De auto heeft er een paar rammeltjes bijgekregen in het dashboard maar tot nog toe valt het me alles mee.
Vorig weekend tijdens een tripje naar de Ardennen heb ik de auto voor het eerst op Belgisch asfalt kunnen testen: alle hobbels, ribbels, kuilen, sporen en wat ze in Belgie nog meer verzinnen in hun wegen komen door door het stuur. Maar niet zo erg dat ik hoefde te corrigeren. Op hele slechte dorpswegen moest de ophanging hard werken. Prima wegligging maar niet direct comfortabel. Als ik daar dagelijks zou moeten rijden zou ik waarschijnlijk minder harde veren monteren. Nu was het vooral heel leuk om te kijken hoe de auto zou reageren. Als je een keer wilt proefrijden voor het gevoel dan is dat denk ik wel te regelen.
Overigens: na het bericht van Ticcie pver het achterover leunen van zijn auto kijk ik al het hele weekend of de auto niet helt, maar bij mijn auto is daar geen sprake van. Achter staat eerder een fractie hoger dan voor.
sinds een ruim half jaar heb ik Bilstein sport dempers met Lesjofors verlagingsveren onder mijn 245 zitten. En rubber bussen, voor vervangen, achter nog origineel.
In NL rij ik eigenlijk alleen snelweg en in de stad. Met het nieuwe onderstel is de auto compleet veranderd. Voorheen kon de auto eigenlijk alleen hard vooruit en dan alleen nog bij droog weer. Nu kan ik ook bochten en op- en afritten op snelheid door zonder dat de achterkant de voorkant probeert in te halen. Moet zeggen dat ik stage 0 heb overgeslagen dus ik kan niet vergelijken met een goede standaard set-up, alleen met de zompige vering en dempers waar ik de auto mee had gekocht. Verkeersdrempels vragen nu wel wat meer aandacht, maar ook weer niet zo erg dat ik er overheen moet kruipen. De auto heeft er een paar rammeltjes bijgekregen in het dashboard maar tot nog toe valt het me alles mee.
Vorig weekend tijdens een tripje naar de Ardennen heb ik de auto voor het eerst op Belgisch asfalt kunnen testen: alle hobbels, ribbels, kuilen, sporen en wat ze in Belgie nog meer verzinnen in hun wegen komen door door het stuur. Maar niet zo erg dat ik hoefde te corrigeren. Op hele slechte dorpswegen moest de ophanging hard werken. Prima wegligging maar niet direct comfortabel. Als ik daar dagelijks zou moeten rijden zou ik waarschijnlijk minder harde veren monteren. Nu was het vooral heel leuk om te kijken hoe de auto zou reageren. Als je een keer wilt proefrijden voor het gevoel dan is dat denk ik wel te regelen.
Overigens: na het bericht van Ticcie pver het achterover leunen van zijn auto kijk ik al het hele weekend of de auto niet helt, maar bij mijn auto is daar geen sprake van. Achter staat eerder een fractie hoger dan voor.