8 May 2008, 13:14
Dirk242 schreef:@ JW, ik heb hier ook over zitten denken. Heb jij een idee welke bussen veel slijtage zouden kunnen vertonen en waar ik deze snel en goedkoop kan bestellen?
Zojuist trouwens ook schokbrekers besteld. Geen Koni, wel iets vergelijkbaars zei de auto-onderdelenboer. Toch maar rondom schokbrekers gekozen.
Achteras:
ik zou gaan voor de torque rod (die 2 dunne armpjes hogerop de achteras naar de carossrie) in poly, heb ik ook, en geeft alleen een heel lichte trilling bij het terugschakelen op een bepaalde manier. die waren bij mijn 240 helemaal versleten, poly is wat duurzamer, alhoewel de nieuwere in rubber ook lang zat meegaan.
panhard stang kan versleten bussen hebben, ik heb nu dat mn wielen in de spatborden schuren (alleen passagiersant). komt doordat ik spacers heb maar die bussen maken ook een flink verschil voor de rij-ervaring.
de dikke bussen onder de achteras zijn bij mij vervangen voor originele, werk goed. poly is hier niet direct nodig denk ik, alhoewel ik het nooit geprobeerd heb.
de bussen aan de voorkant (carosseriekant) van de grote draagarmen slijten bijna nooit door... die kun je denk ik wel laten zitten.
let wel op, rubber bussen worden pas vastgezet met hun bout als de auto op zn wielen staat te rusten. als je dus verlagingsveren monteerd
blabla, nu heb ik lunch. morgen meer!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni