3 May 2008, 23:00
Kjet is nog best lang gebruikt door diverse merken, absoluut VW, mercedes, volvo. Een goed afgesteld kjety inspuitsysteem is niks mis mee (en goed onderhouden). Maar daar zit het addertje onder het gras al. De kennis om kjet goed af te stellen is niet van alledag. 20 jaar oude kjet onderdelen maken het afstellen vaak niet malkkelijker. Op het forum hier is er waarschijnlijk maar 1 iemand met echt veel kennis van kjet (kees/kaasie).
LH2.4 is wel iets heel anders dan djet/ljet/motronic
In 1991 wel al een paar jaar op de markt!
Eerste generatie efi is inderdaad niets bijzonders, ben ik helemaal met je eens, daarom heb ik onder andere mijn LH2.2 740 TIC (niet meer eerste generatie maar toch te oud) verkocht. LH2.4 is een heel adaptief systeem, dat is een groot voordeel, maar waarschijnlijk ook wel een nadeel. Het is niet statisch als een ems dat jezelf instelt. Het leert, helaas kan het waarschijnlijk ook trucjes die wij gebruiken om meer vermogen te halen of een beter verbruik te realiseren ontleren. Wel een uitdaging. Net als tunen met Kjet, nee net als alle tunen.
Het nadeel van LH2.4 is, doordat het een hoop kan leren, moet je het systeem wel de tijd gunnen om te leren. Zo kan het plaatsen van grotere injectoren best wel een x aantal kilometers vragen van het management zich aan te passen, net als het plaatsen van een andere nokkenas, eigenlijk iedere verandering vraagt tijd. Hoeveel tijd (=kilometers/gebruik) hangt natuurlijk af van wat je verandert. Dit betekent dus wel dat ik misschien in een extreem geval wel een hypothetische 1000 kilometer moet rijden voordat het gewenste resultaat is behaalt, in mijn geval in verbruik of vermogensverbetering. Met een ems als MS realiseer je dit eigenlijk na tunen a la minute, als ik het goed begrijp, van leren is geen sprake.
Ook kun je met voor zover ik weet met MS een beter verbruik realiseren (en meer vermogen) doordat je de afr beter kunt afstellen en het niet aan een ecu hoeft over te laten die met bepaalde fabrieksmarges rekening moet houden. Reden te meer om ook mijn ogen voor zaken buiten LH open te houden.
LH2.4 is wel iets heel anders dan djet/ljet/motronic
In 1991 wel al een paar jaar op de markt!Eerste generatie efi is inderdaad niets bijzonders, ben ik helemaal met je eens, daarom heb ik onder andere mijn LH2.2 740 TIC (niet meer eerste generatie maar toch te oud) verkocht. LH2.4 is een heel adaptief systeem, dat is een groot voordeel, maar waarschijnlijk ook wel een nadeel. Het is niet statisch als een ems dat jezelf instelt. Het leert, helaas kan het waarschijnlijk ook trucjes die wij gebruiken om meer vermogen te halen of een beter verbruik te realiseren ontleren. Wel een uitdaging. Net als tunen met Kjet, nee net als alle tunen.
Het nadeel van LH2.4 is, doordat het een hoop kan leren, moet je het systeem wel de tijd gunnen om te leren. Zo kan het plaatsen van grotere injectoren best wel een x aantal kilometers vragen van het management zich aan te passen, net als het plaatsen van een andere nokkenas, eigenlijk iedere verandering vraagt tijd. Hoeveel tijd (=kilometers/gebruik) hangt natuurlijk af van wat je verandert. Dit betekent dus wel dat ik misschien in een extreem geval wel een hypothetische 1000 kilometer moet rijden voordat het gewenste resultaat is behaalt, in mijn geval in verbruik of vermogensverbetering. Met een ems als MS realiseer je dit eigenlijk na tunen a la minute, als ik het goed begrijp, van leren is geen sprake.
Ook kun je met voor zover ik weet met MS een beter verbruik realiseren (en meer vermogen) doordat je de afr beter kunt afstellen en het niet aan een ecu hoeft over te laten die met bepaalde fabrieksmarges rekening moet houden. Reden te meer om ook mijn ogen voor zaken buiten LH open te houden.

