3 May 2008, 17:38
Jelmar schreef:Dat het voor mij geen probleem is, wil niet zeggen dat iemand anders ook de mogelijkheid heeft.
En ik ga nu even heel brutaal doen;
Ik zie dat je zowel hier als op turbobricks mensen dingen adviseerd waar ik mn vraagtekens bij zet.
Als mensen met uitspraken komen van een 90+ spruitstuk leverd 10/15 pk op, valt mijn mond heeel wagenwijd open en gaat die voorlopig niet meer dicht.
Ik vind je zuinigheidsposts daarintegen interessant.
Ik zou hem toch echt dicht doen hoor, je wilt vast niet dat er allerlei ongedierte in vliegt.

Maar goed dat je niet weet op wat voor andere fora ik zit ;D
Ik zou niemand iets aanraden door iets als waarheid te verkopen, ik verkondig wel wat in het algemeen voor waar aan wordt genomen, wat iedereen, in dit geval jij daarmee doet moet je zelf weten.
90+ als upgrade is inderdaad 1 van die dingen!
Als iemand bij mij om advies vraagt, krijgt hij net als van ieder ander lid hier en op andere fora een gekleurd antwoord, lijkt me verder vrij logisch. Toch denk ik dat ik vrij eerlijk ben en relativeren me niet onbekend is.
In tegenstelling tot jou, geloof ik wil in de mogelijkheden van een systeem als LH 2.4 als upgrade tov kjet, motronic en LH2.2 Dat ik hierachter sta zal ik inderdaad niet onder stoelen of banken steken. Waarom zou ik, ik heb er tot nu toe goede ervaringen mee. Dat betekent niet dat ik MS nooit uit zou willen proberen, in een ultiem zuinigheidsprojectje past dat ook wel goed thuis.
Toch heb je voor veel vermogen niet perse MS nodig, ook zo'n punt waar we het niet eens over kunnen worden. Kijk naar een hoop Zweden die meer dan 300PK (krukas) halen met LH2.4, waarschijnlijk zou je met een ems als MS zeker meer uit dezelfde setup kunnen halen.
Ik vraag me wel af waarom in meerdere draadjes wij het niet eens kunnen zijn, je algemene kennis in twijfel trekt. Als er hier maar 1 waarheid verkondigt werd en die wellicht op jouw toetsenbord totstand zou komen, zou dat mensen hier beter helpen, denk je dat dat het doel is van een forum? Voor mij is ieders mening evenveel waard, ik hoef het er niet mee eens te zijn, toch nemen ik dingen van anderen zeker mee.
In het geval van dit draadje, het is volgens mij niemand vreemd dat je eerst de uitlaat doet en dan pas een upgrade als turbo. Als je een staged upgrade guide als handleiding neemt zul je ook daar deze volgorde tegenkomen. Bij het geven van mijn mening houd ik rekening met meerdere factoren, mijn startpunt, nee, eigenlijk ieders startpunt is wel altijd zijn eigen situatie. Dat is iets dat we inderdaad niet moeten vergeten.
Wat betreft mij eigen draadje, het is de bedoeling om loze kreten als chips leveren 20 pk, een gasklep 10, E85 25 enigszins uit de wereld te helpen door het draadje en mijn vorderingen te ondersteunen met behulp van testbank runs.
Wellicht dat ook Volvolvo een east vs west draad zou moeten starten maar dan Noord vs Zuid? Misschien leuk om de boel een beetje op gang te houden. Met eventueel een jaarlijkse ontmoeting van Noord vs Zuid, zodat iedereen elkaar wat beter kan leren kennen, kennis en meningen kan delen. Eens met elkaar mee kan rijden..... Bij deze ben je in ieder geval uitgenodigd om met ons eens een stukje te rijden/toeren in Heuvelland! Interesse, parkstad ligt niet veel verder dan Merkelbeek ;D ?! Kunnen we nog eens naar die HX45 kijken

Ook voor de mensen die van Pk's houden een pk telling aan de hand van dyno runs. Misschien een dyno dag samen organisererem om wat korting te regelen.
Aan het einde van het jaar een vergelijking van de twee groepen.