2 May 2008, 02:42
Jelmar schreef:eerst je uitlaat aanpassen, dan andere turbo en spruitstuk, zodat je de boel WEER aan moet passen...
ja... lijkt mij ook een hele slimme zet........
Ach Jelmar jij weet toch ook dat je als je van pre 90 spruitstuk naar 90+ gaat je vrij weinig hoeft aan te passen.
Wellicht dat Harry na het kopen van een nieuwe uitlaat tevreden is over het presteren van zijn B200ET en helemaal geen interesse meer heeft in een 13C/15G met 90+. Uitlaat vervangen is in ieder geval beter te doen dan een turbo en 90+, dan past je originele uitlaat, maar vooral downpipe(flens) ook niet meer zomaar, dus eerst upgraden naar een andere turbo en spruitstuk levert eigenlijk zelfs meer werk op en je doet meerdere verbetering in 1 keer waardoor je niet weet of het allemaal wel nodig is. Uitlaat en IC verbeteren zijn niet voor niets stappen die je voor de Turbo en spruitstuk doet. Daarnaast komt nog dat ook het spreiden van kosten voor sommigen misschien wel een rol speelt, voor mij in ieder geval wel

@Harry, heb je op de site van JT zelf gekeken?
JT-avgastechnik oid? Speektuning is toch wel wat duurder, meestal dan en levertijd is vaak erg lang.
Ferrita is heel duur en ook maar de vraag of het de moeite waard is, een rvs uitlaat gaat langer mee dan de gem 240/740. Zo'n JT zou in principe prima moeten zijn. Simons is in mijn ogen te weinig van upgrade en ferrita is te duur.
Heb een 13C en 15G gevonden, beiden in nette staat, als je weet wat je wilt moet je het maar even laten weten dan doe ik mijn best. Spruitstuk moet gewoon van een 90+ B2**FT/FK komen. Als er een turbo aan vastzit is natuurlijk helemaal mooi.

