4 April 2008, 16:03
Bram en ik hebben gek gedaan!
Eigenlijk hadden wij onze zinnen gezet op een 242 Turbo 8) maar ja in goede staat ook in USA zeldzaam en meteen duur.
Maar toen vonden wij op het net een leuk alternatief en via een kennis in San Fransisco hebben wij nu een 242 GT gekocht uit 1980.
Het is uiteraard een mooie harde(ok,2 kleine plekjes plus een paar butsjes) maar veel belangrijker is dat de hele auto nog origineel is en compleet(veel van deze auto's zijn toch redelijk verbouwd in de loop der tijd)
De auto is al wel eens overgespoten(wel weer dof inmiddels,natuurlijk),dus de strepen zitten er niet meer op maar via een andere kennis in de USA hebben wij al een complete striping-set op de kop getikt.
De auto is dus niet in nieuwstaat maar daar was de prijs ook naar natuurlijk.
De motor is al een B23e of F dat is niet geheel duidelijk en een M46 bak.
Verder heeft de 242 enkele opties die je hier nooit op een 242 GT zag: originele airco(ja standaard in USA) maar ook een origineel schuifdak en dat is zeldzaam.
Nu komt het gekke dat iemand bij ons een dorp verderop alle trim en goodies van een 242 GT kwijt wil :o dus daar proberen wij nu een deal mee te maken,hij zoekt nog andere 240 delen voor zijn auto dus proberen een ruil/deelruil te maken met hem.
Dan hebben wij dadelijk alles voor onze GT extra erbij
Tenslotte wordt onze GT natuurlijk wel helemaal in originele staat gebracht en van een nieuwe laklaag voorzien plus alles wat slecht is.
hopelijk heb ik binnenkort wat foto's vanuit de USA van de auto.
Eigenlijk hadden wij onze zinnen gezet op een 242 Turbo 8) maar ja in goede staat ook in USA zeldzaam en meteen duur.
Maar toen vonden wij op het net een leuk alternatief en via een kennis in San Fransisco hebben wij nu een 242 GT gekocht uit 1980.
Het is uiteraard een mooie harde(ok,2 kleine plekjes plus een paar butsjes) maar veel belangrijker is dat de hele auto nog origineel is en compleet(veel van deze auto's zijn toch redelijk verbouwd in de loop der tijd)
De auto is al wel eens overgespoten(wel weer dof inmiddels,natuurlijk),dus de strepen zitten er niet meer op maar via een andere kennis in de USA hebben wij al een complete striping-set op de kop getikt.
De auto is dus niet in nieuwstaat maar daar was de prijs ook naar natuurlijk.
De motor is al een B23e of F dat is niet geheel duidelijk en een M46 bak.
Verder heeft de 242 enkele opties die je hier nooit op een 242 GT zag: originele airco(ja standaard in USA) maar ook een origineel schuifdak en dat is zeldzaam.
Nu komt het gekke dat iemand bij ons een dorp verderop alle trim en goodies van een 242 GT kwijt wil :o dus daar proberen wij nu een deal mee te maken,hij zoekt nog andere 240 delen voor zijn auto dus proberen een ruil/deelruil te maken met hem.
Dan hebben wij dadelijk alles voor onze GT extra erbij

Tenslotte wordt onze GT natuurlijk wel helemaal in originele staat gebracht en van een nieuwe laklaag voorzien plus alles wat slecht is.
hopelijk heb ik binnenkort wat foto's vanuit de USA van de auto.

