30 March 2008, 20:45
vergis je niet hoeveel ruimte een zuiger heeft in de cilinder.
vooral turbo motoren hebben veel speling.
dan kan je de zuiger zo met je vingers heen en weer wiebelen in de cilinder.
de zuiger zet zo veel uit dat hij als hij op bedrijfstemp. is
dat hij dan de juiste speling heeft om goed te draaien.
ik heb nog nooit een motor met kantelende zuigers gehoord.
wel een tikker in een 240 motor.
dit komt bij de kleppen vandaan.
dan is het rubbertje onder de nok-volger stuk.
en loopt de olie die er tussen komt weg en als je hem dan op start is het ff ijzer op ijzer.
is niet erg maar komt wel eens een beetje vreemd over in het gehoor.
en als hij dan warm is en je staat naast de auto hoor je ze soms heel zachtjes tikken.
dat geluid kan ik wel van een volvo motor.
van een kantelende zuiger nog nooit gehoord.
vooral turbo motoren hebben veel speling.
dan kan je de zuiger zo met je vingers heen en weer wiebelen in de cilinder.
de zuiger zet zo veel uit dat hij als hij op bedrijfstemp. is
dat hij dan de juiste speling heeft om goed te draaien.
ik heb nog nooit een motor met kantelende zuigers gehoord.
wel een tikker in een 240 motor.
dit komt bij de kleppen vandaan.
dan is het rubbertje onder de nok-volger stuk.
en loopt de olie die er tussen komt weg en als je hem dan op start is het ff ijzer op ijzer.
is niet erg maar komt wel eens een beetje vreemd over in het gehoor.
en als hij dan warm is en je staat naast de auto hoor je ze soms heel zachtjes tikken.
dat geluid kan ik wel van een volvo motor.
van een kantelende zuiger nog nooit gehoord.