25 March 2008, 10:27
bij mijn 240 hoor ik bij koude start en vooral wat oudere olie licht geklapper, zoals bijna alle 240's enzo. Binnen 20 seconde rijden of zelfs nog sneller helemaal weg. Mijn 940 turbo blok met 235.000 op de teller kun je de zuigers wel licht van kantelen (kop is eraf) maar je hoorde er niets van, zelfs niet bij koude start. Die olie die daarin zat stelde echt niets meer voor. Die auto was ook goed gereden, kwam uit Duitsland, met 220.000 nieuwe turbo en het spruitstuk was lekker gescheurd, en veel verkoolde olie erin. allemaal tekenen dat er goed mee is doorgereden.
Vreemd dat sommige motoren het zo snel hebben. moet toch verschillende behandeling of fabricage verscillen zijn. Onze eerste 245 is ook gereviseerd (bij ergens 3 ton oid) maar die eerste eigenaar (wij waren de 3e eigenaar) reed er ook meteen vol gas mee met koude motor hebben we later vernomen. die wagen had een B23A en reed op LPG.
De oliesquirters bij de latere (92-ish+) motoren hebben er minder last van. of dus in het geval van mijn 940 en nog wat andere motoren die ik hier in de buurt ken die tikken ook eigenlijk niet.
Vreemd dat sommige motoren het zo snel hebben. moet toch verschillende behandeling of fabricage verscillen zijn. Onze eerste 245 is ook gereviseerd (bij ergens 3 ton oid) maar die eerste eigenaar (wij waren de 3e eigenaar) reed er ook meteen vol gas mee met koude motor hebben we later vernomen. die wagen had een B23A en reed op LPG.
De oliesquirters bij de latere (92-ish+) motoren hebben er minder last van. of dus in het geval van mijn 940 en nog wat andere motoren die ik hier in de buurt ken die tikken ook eigenlijk niet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni