13 March 2008, 22:46
edwin schreef:Nog over die ontstekingswap:
Ik heb dat ook gedaan bij mijn B23A.
Deze had nog "punten"en daar wilde ik vanaf.
Op de sloop op zoek gegaan naar een 240 met een B230A.
Deze zijn uitgevoerd met de TZ28H ontsteking van Bosch.
Dit is gewoon een simpele transistor ontsteking zonder een moeilijke computer oid.
Wat heb je nodig:
-complete verdeler
-draadboompje vanaf de verdeler naar stuureenheid.
-stuureenheid (zit bij het linker binnenscherm)
-bobine (hoort bij de set )
Montage is eitje .Oude toren eruit ,nieuwe erin .Plek zoeken voor de stuureenheid .
Bobine wisselen ,draadboom met stekkers aansluiten en starten .
Na montage bij mij werd het een hele andere auto.Goed startgedrag en hele mooie stationairloop.
En 't belangrijkste:
Nooit punten en ontsteking meer stellen.
Zou dit ook helpen bij een B21A die onregelmatig stationair loopt?