2 March 2008, 13:54
enige nadeel wat de B200 heeft is de compressie van 10:1, das hoog. op turbobricks komen de mensen weg met B230F+T van 9,8:1 (en daar hebben ze minder goeie brandstof). 200 pk halen ze daar zo, zelfs in de 300 pk hebben mensen er al gehaald met B230F blokken en die rijden er al lang mee rond.
B200 van die generatie heeft zo goed als zeker ook de oliesquirters om de zuigers beter te smeren+koelen, helpt ook weer een beetje.
Ik zou zeggen, kan goed. Alleen, met 10:1 wel zorgen dat alles in goede staat is qua sensoren (lambdasonde, temp sensor, etc etc) en management, zorgen voor goede hitteafvoer (mooie IC+radiator, nieuwe thermostaat, oliekoeler), en met verstand mee omgaan.
Omdat je LH 2.4 hebt kun je zo de computers van een 940 turbo inpluggen met een paar kleine bedrading veranderingen (echt heel simpel). Injectoren van dezelfde auto of van een t5 (iets kleiner maar die hebben geen voorweerstanden nodig dus nog simpeler inbouwen).
Wat ook zou kunnen is een 531 kop van een B230FB erop zetten, als die zo op een 2 liter past (passen doet ie wel maar ben nu niet zeker of de verbrandingskamer enigsinds mooi uitkomt dan), daarmee kun je de compressie wat verlagen omdat die een grotere verbrandingskamer hebben. Kun je gelijk de natriumgevulde kleppen erin zetten.
B200 van die generatie heeft zo goed als zeker ook de oliesquirters om de zuigers beter te smeren+koelen, helpt ook weer een beetje.
Ik zou zeggen, kan goed. Alleen, met 10:1 wel zorgen dat alles in goede staat is qua sensoren (lambdasonde, temp sensor, etc etc) en management, zorgen voor goede hitteafvoer (mooie IC+radiator, nieuwe thermostaat, oliekoeler), en met verstand mee omgaan.
Omdat je LH 2.4 hebt kun je zo de computers van een 940 turbo inpluggen met een paar kleine bedrading veranderingen (echt heel simpel). Injectoren van dezelfde auto of van een t5 (iets kleiner maar die hebben geen voorweerstanden nodig dus nog simpeler inbouwen).
Wat ook zou kunnen is een 531 kop van een B230FB erop zetten, als die zo op een 2 liter past (passen doet ie wel maar ben nu niet zeker of de verbrandingskamer enigsinds mooi uitkomt dan), daarmee kun je de compressie wat verlagen omdat die een grotere verbrandingskamer hebben. Kun je gelijk de natriumgevulde kleppen erin zetten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

