11 February 2008, 18:24
Foto levert alleen een dikke kluwen zwarte slangen op. De pomp pompt water direct uit de kop (koude situatie, thermostaat dicht), of uit de radiator (warm, open) weer in de kop. Er komt een haaks kort pijpje achteruit de kop, die gaat naar de kachelkraan, waarvan het slangendeel in de motorruimte blijft (144 situatie). Water uit de kachel gaat weer de pomp in door die lange buis. De kachelkraan is dus de in-kant van de kachel.
Tussen de kop en de kraan zit een T stuk voor de verdamper voor aanvoer, de afvoer komt vóór de lange buis er weer bij via een ander T stuk. De verwarming vd lpg gaat dus deels ten koste van de interieurverwarming.
Denk eigenlijk dat er weinig mis is met je bypass operatie, is al je koelwater niet door een lekkende koppakking de kachel uitgeblazen? En nu dus de radiator uit (ik neem aan dat de Amazon geen drukreservoir heeft maar een overdrukventiel in de radiatordop).
Tussen de kop en de kraan zit een T stuk voor de verdamper voor aanvoer, de afvoer komt vóór de lange buis er weer bij via een ander T stuk. De verwarming vd lpg gaat dus deels ten koste van de interieurverwarming.
Denk eigenlijk dat er weinig mis is met je bypass operatie, is al je koelwater niet door een lekkende koppakking de kachel uitgeblazen? En nu dus de radiator uit (ik neem aan dat de Amazon geen drukreservoir heeft maar een overdrukventiel in de radiatordop).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969