11 February 2008, 17:45
Zo op het eerste gezicht klopt er iets niet in je B20 tekening (sorry). De kachel krijgt water via de kop en retour via een pijp langs de uitlaatkant, maar alleen als de kachelkraan open staat.
Als de thermostaat dicht is is er een kort circuit door de cilinderkop (en de kachel, als de kraan open staat). Als de themostaat opengaat gaat het korte circuit dicht en het lange, via de kop en de radiator (en de kachel, als de kraan open staat), open. Je hebt dus een probleem in het lange circuit, zit er eigenlijk wel een thermostaat in? Anders pomp je altijd door allebei de circuits.
Ik ga eens kijken hoe mijn verdamper ertussen gezet is. Net wat ik dacht, die staat parallel aan de kachel, als in jouw tekening.
Je hebt het nu zo gemaakt alsof de kachel wijdopen staat, die rode slang heeft veel minder weerstand als een kachelradatior. Ik zou die rode slang dichtknijpen (alsof de kachel dicht is).
Als de thermostaat dicht is is er een kort circuit door de cilinderkop (en de kachel, als de kraan open staat). Als de themostaat opengaat gaat het korte circuit dicht en het lange, via de kop en de radiator (en de kachel, als de kraan open staat), open. Je hebt dus een probleem in het lange circuit, zit er eigenlijk wel een thermostaat in? Anders pomp je altijd door allebei de circuits.
Ik ga eens kijken hoe mijn verdamper ertussen gezet is. Net wat ik dacht, die staat parallel aan de kachel, als in jouw tekening.
Je hebt het nu zo gemaakt alsof de kachel wijdopen staat, die rode slang heeft veel minder weerstand als een kachelradatior. Ik zou die rode slang dichtknijpen (alsof de kachel dicht is).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969