1 February 2008, 11:41
Ik ben er inmddels wel achter dat de aanvoer van warme/koude lucht en de stand van de klep
in het luchtfilterhuis wel degelijk invloed heeft op het soepel lopen van de motor, en dan met name op LPG.
Hele verhaal staat hier: Airbox mod for the 240
In jou geval: wanneer loopt de motor het beste?
- met de lange slang aan de warme kant?
- met de lange slang afgekoppeld?
- met een prop in de "koude" kant, zodat hij alleen warme lucht neemt?
(moet je wel de klep vastzetten in de warme stand (als deze nog werkt tenminste)
- met een prop in de warme kant, zodat hij alleen koude lucht neemt (klep weer vastzetten)
- met het hele binnenwerkt eruit gesloopt? (10 minuten werk).
Btw, als je thermostaatje niet meer werkt, een nieuwe kost geen drol (bij FCP :-)
![[Afbeelding: wax_thermostat.jpg]](http://www.volvoclubofbc.com/technical/techpics/wax_thermostat.jpg)
Anders kom je maar een keer langs, mag je mijn luchtfilterhuis even lenen, en kun je zien of het verschil maakt.
Ben vanavond wel thuis, kunnen we een "airbox-swap" uitvoeren :-)
Btw, hoe is het idd met de staat van het onstekingsgebeuren?
- Juiste Bougiekabels?
- Juiste Bougies + electrodeafstand?
- Verdelerkap
- Rotor
- Condensator
- Puntjes ingebrand? / juiste afstand?
- Voorontsteking (5o@750rpm geloof ik)
Ik heb net een handig apparaatje uit de States gekocht waarmee je eea kunt nameten/ afstellen, dus dat kun je ook wel een keer lenen.
in het luchtfilterhuis wel degelijk invloed heeft op het soepel lopen van de motor, en dan met name op LPG.
Hele verhaal staat hier: Airbox mod for the 240
In jou geval: wanneer loopt de motor het beste?
- met de lange slang aan de warme kant?
- met de lange slang afgekoppeld?
- met een prop in de "koude" kant, zodat hij alleen warme lucht neemt?
(moet je wel de klep vastzetten in de warme stand (als deze nog werkt tenminste)
- met een prop in de warme kant, zodat hij alleen koude lucht neemt (klep weer vastzetten)
- met het hele binnenwerkt eruit gesloopt? (10 minuten werk).
Btw, als je thermostaatje niet meer werkt, een nieuwe kost geen drol (bij FCP :-)
![[Afbeelding: wax_thermostat.jpg]](http://www.volvoclubofbc.com/technical/techpics/wax_thermostat.jpg)
Anders kom je maar een keer langs, mag je mijn luchtfilterhuis even lenen, en kun je zien of het verschil maakt.
Ben vanavond wel thuis, kunnen we een "airbox-swap" uitvoeren :-)
Btw, hoe is het idd met de staat van het onstekingsgebeuren?
- Juiste Bougiekabels?
- Juiste Bougies + electrodeafstand?
- Verdelerkap
- Rotor
- Condensator
- Puntjes ingebrand? / juiste afstand?
- Voorontsteking (5o@750rpm geloof ik)
Ik heb net een handig apparaatje uit de States gekocht waarmee je eea kunt nameten/ afstellen, dus dat kun je ook wel een keer lenen.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)