Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Luchtfilterhuisklep
#1
Snap iets niet,…

Volgende doet zich voor ( zowel op lpg als met benzine).

Motor draait soms snel dan weer langzaam stationair. Ben er nu wel zeker van dat dit door de klep “warme lucht – koude lucht” in het luchtfilterhuis komt. De lange slang van de warme lucht toevoer levert meer weerstand dan de koude toevoer. Hierbij komt dat wanneer de lucht warmer wordt minder weerstand bevat en dus ook weer sneller begint te draaien.

Met als gevolg dat de eene x de motor sneller draait dan de andere x e.a. afhankelijk van de stand van die luchtfilterhuisklep (leuk woord voor scrabble trouwens Big Grin ).

Mijn vraag is nu, hoe kan ik zo’n klep nou zo afstellen dat deze zijn werk op de juiste manier doet? Naar mijn idee beweegt deze klep d.m.v. bi- metaal het zou dus kunnen dat deze gewoon versleten is (net zoals bij een thermostaat).

Klopt mijn redernatie? Of iemand hier ervaring mee?
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord


Berichten in dit topic
Luchtfilterhuisklep - door Postma 245 GL - 1 February 2008, 00:00
Luchtfilterhuisklep - door PP! - 1 February 2008, 00:05
Luchtfilterhuisklep - door Marc1970 - 1 February 2008, 00:13
Luchtfilterhuisklep - door Postma 245 GL - 1 February 2008, 00:27
Luchtfilterhuisklep - door PP! - 1 February 2008, 00:39
Luchtfilterhuisklep - door Marc1970 - 1 February 2008, 01:10
Luchtfilterhuisklep - door PP! - 1 February 2008, 01:20
Luchtfilterhuisklep - door Postma 245 GL - 1 February 2008, 10:02
Luchtfilterhuisklep - door Marc1970 - 1 February 2008, 10:27
Luchtfilterhuisklep - door cooper - 1 February 2008, 11:14
Luchtfilterhuisklep - door PP! - 1 February 2008, 11:26
Luchtfilterhuisklep - door Rob - 1 February 2008, 11:41
Luchtfilterhuisklep - door Postma 245 GL - 1 February 2008, 14:09
Luchtfilterhuisklep - door katuut - 1 February 2008, 14:30

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: