1 February 2008, 00:00
Snap iets niet,â¦
Volgende doet zich voor ( zowel op lpg als met benzine).
Motor draait soms snel dan weer langzaam stationair. Ben er nu wel zeker van dat dit door de klep âwarme lucht â koude luchtâ in het luchtfilterhuis komt. De lange slang van de warme lucht toevoer levert meer weerstand dan de koude toevoer. Hierbij komt dat wanneer de lucht warmer wordt minder weerstand bevat en dus ook weer sneller begint te draaien.
Met als gevolg dat de eene x de motor sneller draait dan de andere x e.a. afhankelijk van de stand van die luchtfilterhuisklep (leuk woord voor scrabble trouwens
).
Mijn vraag is nu, hoe kan ik zoân klep nou zo afstellen dat deze zijn werk op de juiste manier doet? Naar mijn idee beweegt deze klep d.m.v. bi- metaal het zou dus kunnen dat deze gewoon versleten is (net zoals bij een thermostaat).
Klopt mijn redernatie? Of iemand hier ervaring mee?
Volgende doet zich voor ( zowel op lpg als met benzine).
Motor draait soms snel dan weer langzaam stationair. Ben er nu wel zeker van dat dit door de klep âwarme lucht â koude luchtâ in het luchtfilterhuis komt. De lange slang van de warme lucht toevoer levert meer weerstand dan de koude toevoer. Hierbij komt dat wanneer de lucht warmer wordt minder weerstand bevat en dus ook weer sneller begint te draaien.
Met als gevolg dat de eene x de motor sneller draait dan de andere x e.a. afhankelijk van de stand van die luchtfilterhuisklep (leuk woord voor scrabble trouwens

Mijn vraag is nu, hoe kan ik zoân klep nou zo afstellen dat deze zijn werk op de juiste manier doet? Naar mijn idee beweegt deze klep d.m.v. bi- metaal het zou dus kunnen dat deze gewoon versleten is (net zoals bij een thermostaat).
Klopt mijn redernatie? Of iemand hier ervaring mee?
![[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/50230371_6_BZi3-1.jpg)