Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bijgeluiden elimineren
#3
DopdeDouwer schreef:Een oude auto maakt natuurlijk altijd wat meer lawaai als een moderne auto. Maar dat heeft wel zijn charme natuurlijk.

Nu maakt mijn auto een aantal geluidjes waar ik niet zo van gecharmeerd ben:
    • Geratel rondom de rembekrachtiger: Vooral bij stationair hoorbaar, bij wat gas verdwijnt het vaak, soms blijft het. Het wordt volgens mij veroorzaakt door het vacuum zelf, als ik de slang dubbelknijp is het weg. Dus het zal wel het ventieltje zijn ofzo. Oplossing lijkt me een nieuw ventieltje/terugslagklepje (hoe heet dat?) M'n vraag is eigenlijk: in welke richting moet het (extra) terugslagklepje geplaats worden?

    Dat heb ik ook gehad en is een bekend probleem,dit is de oplossing: je haalt met een draai dat ventiel uit je bekrachtiger en zaagt het dopje aan de onderzijde open zodat dat rottige rammelende klepje eruitvalt en voor het laast een geluid maakt, terugsteken. je hebt dan al een losse teruslagklep gekocht die je, niet verkeerd om, in het verloop van de slang monteert, probleem over, voor altijd..

      • Bij iets van 50km/h resoneert het dashboard en allerlei andere fratsen: Alles een keer goed nalopen/aandraaien
        • Bij start slaat de uitlaat soms tegen de panhardstang: Panhardstang verwijderen Laatste stuk van de uitlaat ietsje draaien/beter ophangen.

        dit kan ook komen door slappe motorophanging rubbers, en die van de bak ook. bij het starten krijgen die het meest op de donder. kijk maar eens naar het starten met de kap open.
          • De V-snaar laat zich bij kou wel eens horen, de laatste tijd is het weer over. Ik heb al een nieuw liggen; kunnen de poulies ook versleten zijn hoe zie ik dat bij een B20? Ik las over een B21(of later) dat de krukaspoulie uit twee delen bestaat, ook met rubber wat kan slijten, heeft een B20 dat ook?

          poelies bestaan uit een stuk, maar een oude snaar wordt gewoon ook wat gladder en wanneer je met koud weer en de lampen aan rijdt, geeft de dynamo lekker weerstand, als de snaar wat opwarmt door de wrijving geeft ie ook wat meer frictie. gewoon alleen de snaar een keer vervangen dus

          Ik heb het weekend weer wat te doen ;D
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord


Berichten in dit topic
Bijgeluiden elimineren - door Dopski - 25 January 2008, 22:01
Bijgeluiden elimineren - door edwin - 25 January 2008, 22:12
Bijgeluiden elimineren - door volvoman0_0 - 31 January 2008, 01:16
Bijgeluiden elimineren - door jos245 - 31 January 2008, 17:41
Bijgeluiden elimineren - door Dopski - 5 February 2008, 22:39
Bijgeluiden elimineren - door TheSaint77 - 6 February 2008, 00:56
Bijgeluiden elimineren - door Dopski - 6 February 2008, 10:23
Bijgeluiden elimineren - door volvoman0_0 - 6 February 2008, 12:36
Bijgeluiden elimineren - door geestschrijver - 6 February 2008, 14:15
Bijgeluiden elimineren - door Dopski - 6 February 2008, 14:48
Bijgeluiden elimineren - door jos245 - 6 February 2008, 20:32
Bijgeluiden elimineren - door volvoman0_0 - 8 February 2008, 15:08
Bijgeluiden elimineren - door Dopski - 10 February 2008, 20:13
Bijgeluiden elimineren - door Dopski - 10 February 2008, 23:23
Bijgeluiden elimineren - door volvoman0_0 - 13 February 2008, 23:08
Bijgeluiden elimineren - door Dopski - 16 February 2008, 18:48
Bijgeluiden elimineren - door Dopski - 16 February 2008, 22:49
Bijgeluiden elimineren - door henqui - 12 February 2014, 21:49
Bijgeluiden elimineren - door Jambon - 13 February 2014, 00:20
Bijgeluiden elimineren - door henqui - 13 February 2014, 00:24

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)