30 January 2008, 14:55
Wat kun je zoal doen (JW240 zal dit vast aanvullen
):
-Monteer een dunnere koppakking.
-Monteer een efan
-Monteer een 531 kop.
-Verbeter je ontsteking.
-Ethanol injectie
-Goede/nieuwe lambdasensor.
-Goede/nieuwe sensor in kop.
-Flush je motor eens.
-Zorg voor een beter ademende uitlaat.
-Zorg voor beter ademende inlaat. (op tijd nieuw luchtfilter en een ramintake idee als JW240)
-Bij een turbo: gebruik/monteer een ic.
-Polijst wellicht je inlaat.
-Demonteer kat.
-Zorg voor iets hogere benzinedruk, door betere verneveling van de brandstof=postiteve invloed op verbruik.
-Monteer injectoren met 4 stralen/4 beem (of hoe je het ook wilt noemen.)
-Laat je injectoren eens reinigen of monteer een set nieuwe.
-Zorg dat dingen als dynamo goed gemonteerd zijn, speling op de bussen/rubbers hiervan zorgt namelijk voor verhoogd verbruik door zwaar lopen. Klinkt wellicht vergezocht maar toch.
-Ga niet te breed met banden. Platter/dunner is wel goed.
-Zorg voor voldoende lucht in je banden.
-Beetje verlagen kan ook helpen
-Verbeter aerodynamica.
-Je hoeft niet het gehele jaar met imperial/roofrack rond te karren.
- Andere eindoverbrenging achteras.
-M47-M90 ipv M46 of nog erger....
-Laat geen onnodige rotzooi in je auto slingeren (gewicht)
-Gebruik de airco zo min mogelijk.
-Gebruiik de stoelverwarming zo min mogelijk.
-Laat je ramen dicht als het even kan.
-Zorg voor zo min mogelijk turbulentie onder de auto.
-Zorg dat de auto (motorisch) regelmatig onderhouden wordt, bezuinig niet op zaken als olie en bougies.
-Als turbo rijder: monteer een andere turbo dan een .63 T3, 13c voor dagelijks gebruik of 15G is een prima upgrade en zal ook posititieve invloed op verbruik en rijdbaarheid hebben.
-Monteer een 90+ spruitstuk.
-Zorg dat er zo min mogelijk vermogen in de aandrijflijn verloren gaat.
Zal er vast nog een heleboel zijn vergeten, mja......
Je auto zal niet alleen zuiniger zijn maar ook meer vermogen hebben.

-Monteer een dunnere koppakking.
-Monteer een efan
-Monteer een 531 kop.
-Verbeter je ontsteking.
-Ethanol injectie
-Goede/nieuwe lambdasensor.
-Goede/nieuwe sensor in kop.
-Flush je motor eens.
-Zorg voor een beter ademende uitlaat.
-Zorg voor beter ademende inlaat. (op tijd nieuw luchtfilter en een ramintake idee als JW240)
-Bij een turbo: gebruik/monteer een ic.
-Polijst wellicht je inlaat.
-Demonteer kat.
-Zorg voor iets hogere benzinedruk, door betere verneveling van de brandstof=postiteve invloed op verbruik.
-Monteer injectoren met 4 stralen/4 beem (of hoe je het ook wilt noemen.)
-Laat je injectoren eens reinigen of monteer een set nieuwe.
-Zorg dat dingen als dynamo goed gemonteerd zijn, speling op de bussen/rubbers hiervan zorgt namelijk voor verhoogd verbruik door zwaar lopen. Klinkt wellicht vergezocht maar toch.
-Ga niet te breed met banden. Platter/dunner is wel goed.
-Zorg voor voldoende lucht in je banden.
-Beetje verlagen kan ook helpen
-Verbeter aerodynamica.
-Je hoeft niet het gehele jaar met imperial/roofrack rond te karren.
- Andere eindoverbrenging achteras.
-M47-M90 ipv M46 of nog erger....
-Laat geen onnodige rotzooi in je auto slingeren (gewicht)
-Gebruik de airco zo min mogelijk.
-Gebruiik de stoelverwarming zo min mogelijk.
-Laat je ramen dicht als het even kan.
-Zorg voor zo min mogelijk turbulentie onder de auto.
-Zorg dat de auto (motorisch) regelmatig onderhouden wordt, bezuinig niet op zaken als olie en bougies.
-Als turbo rijder: monteer een andere turbo dan een .63 T3, 13c voor dagelijks gebruik of 15G is een prima upgrade en zal ook posititieve invloed op verbruik en rijdbaarheid hebben.
-Monteer een 90+ spruitstuk.
-Zorg dat er zo min mogelijk vermogen in de aandrijflijn verloren gaat.
Zal er vast nog een heleboel zijn vergeten, mja......
Je auto zal niet alleen zuiniger zijn maar ook meer vermogen hebben.