19 January 2008, 19:38
Naast wat noodzakelijkere reaparaties is zon oude auto natuurlijk ook leuk voor andere bezig heden:
Sound
Ik zag dat ik nog geen topic op mijn blog had gemaakt van mijn "creatief met multiplex":
De speakers waren door een vorige eigenaar op de volgende manier bevestigd. Behalve flink klapperende speakers leverde dit niet veel moois op:
![[Afbeelding: speakersachter.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/speakersachter.jpg)
Omdat ik toch nog multiplex had staan even aan het knutselen geslagen.
Dikke hoedenplank in plaats van het stukje hardbord van 3mm:
![[Afbeelding: hoedenplank001.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/hoedenplank001.jpg)
![[Afbeelding: hoedenplank002.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/hoedenplank002.jpg)
![[Afbeelding: hoedenplank003.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/hoedenplank003.jpg)
tussentijds even passen:
![[Afbeelding: hoedenplank005.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/hoedenplank005.jpg)
Het past:
![[Afbeelding: hoedenplank007.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/hoedenplank007.jpg)
Ik vond het zonde om de bekleding te versnijden dus dat ligt nu nog tussen de hoedenplank en de ombouwtjes. Voor een strakker geluid moet dat natuurlijk luchtdicht worden gemaakt. Ter compensatie heb ik een DHZ-subwoofer in de kofferbak gelegd.
Velgen
De banden om de velgen zijn 185 breed, net lekker om nog zonder stuurbekrachtiging te sturen. Echter zitten ze op de standaard 4,5J velgjes.
Ik heb heel lang gedacht om de velgen de laten verbreden alleen dan zou de ET waarde nagenoeg 0 worden (standaard 2). Dat leek me het weggedrag niet verbeteren.
Daarom:
![[Afbeelding: velgen003.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/velgen003.jpg)
![[Afbeelding: velg003.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/velg003.jpg)
Wordt vervolgt
Sound
Ik zag dat ik nog geen topic op mijn blog had gemaakt van mijn "creatief met multiplex":
De speakers waren door een vorige eigenaar op de volgende manier bevestigd. Behalve flink klapperende speakers leverde dit niet veel moois op:
![[Afbeelding: speakersachter.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/speakersachter.jpg)
Omdat ik toch nog multiplex had staan even aan het knutselen geslagen.
Dikke hoedenplank in plaats van het stukje hardbord van 3mm:
![[Afbeelding: hoedenplank001.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/hoedenplank001.jpg)
![[Afbeelding: hoedenplank002.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/hoedenplank002.jpg)
![[Afbeelding: hoedenplank003.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/hoedenplank003.jpg)
tussentijds even passen:
![[Afbeelding: hoedenplank005.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/hoedenplank005.jpg)
Het past:
![[Afbeelding: hoedenplank007.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/hoedenplank007.jpg)
Ik vond het zonde om de bekleding te versnijden dus dat ligt nu nog tussen de hoedenplank en de ombouwtjes. Voor een strakker geluid moet dat natuurlijk luchtdicht worden gemaakt. Ter compensatie heb ik een DHZ-subwoofer in de kofferbak gelegd.
Velgen
De banden om de velgen zijn 185 breed, net lekker om nog zonder stuurbekrachtiging te sturen. Echter zitten ze op de standaard 4,5J velgjes.
Ik heb heel lang gedacht om de velgen de laten verbreden alleen dan zou de ET waarde nagenoeg 0 worden (standaard 2). Dat leek me het weggedrag niet verbeteren.
Daarom:
![[Afbeelding: velgen003.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/velgen003.jpg)
![[Afbeelding: velg003.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/velg003.jpg)
Wordt vervolgt