19 January 2008, 01:27
scimitar schreef:eric vermeer schreef:ik persoonlijk vindt de remmen van de 240 matigFeitelijk zit in je reactie precies wat ik bedoel: met aanpassingen van het standaard systeem is veel winst te halen. En dan vallen de kosten nog mee.
ten eertste voor een turbo zitten er gewoon veel te kleine schijven op
ten tweede de schijven voor gaan heel snel groeven
en als ik echt doorrem heb ik het idee dat hij gewoon doorglijdt dus extra hard remmen heeft dan geen zin
ik heb nu gegroefde remschijven rondom met pagid blokken en dat scheeld al wel
maar het liefst heb ik voor ook grotere schijven
Wat iedereen toch doet is onbewust een vergelijk maken met moderne auto's. Dat niveau haal je niet met een 240 en ook niet met een willekeurige andere wagen uit dezelfde tijd.
tot nu toe hebben 240 remmen mij (en mn vader die de auto hiervoor had) in totaal 14 jaar nog nooit in de steek gelaten met ook geregeld trips door DE met 160 km/h achterop een file duiken. Dan maakt het niet uit of je een turbo hebt of niet, remmen kost even veel moeite. wat dat betreft kunnen ze bijna meehouden met een moderne auto. qua agressieviteit zijn ze ook goed. alleen de XC70 is veel agressiever, meeste andere autos zijn vergelijkbaar.
maar inderdaad, ik zou ook liever grotere schijven erop hebben, 263 mm voor is wat klein.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

