2 January 2008, 20:17
Je moet inderdaad uitkijken dat de kabels niet tegen het blok of een ander massa punt, de vonk slaat dan al over voordat hij bij de bougie is, en je voelt de motor een keer inhouden.
Vandaag even de kabels vervangen:
Deze "volvo-racing-blue" wires kwamen er vanaf, zag er ongeveer uit als de spagettie bij Huib. Inderdaad ook deze set kabels bestond uit 2 lange en 2 wat minder lange.
![[Afbeelding: IMG_0161.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/IMG_0161.jpg)
De FCP draadjes zijn precies op maat.
Het zijn gelukkig gewoon de goede, ik dacht dat het een of ander derde rangs Yankee spul was. Het zag er namelijk nogal chaotisch uit (voor een leek) allemaal verschillende lengtes, aansluitingen en daarnaast paste de kabels niet op de bougies. De bougies moesten eerst van hun puntjes worden ontdaan.
![[Afbeelding: bougiepuntjes001.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/bougiepuntjes001.jpg)
Motor start lekker snel (deed hij sowieso al als hij warm is), dus ben benieuwd bij de eerste koude start.
Vandaag even de kabels vervangen:
Deze "volvo-racing-blue" wires kwamen er vanaf, zag er ongeveer uit als de spagettie bij Huib. Inderdaad ook deze set kabels bestond uit 2 lange en 2 wat minder lange.
![[Afbeelding: IMG_0161.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/IMG_0161.jpg)
De FCP draadjes zijn precies op maat.
Het zijn gelukkig gewoon de goede, ik dacht dat het een of ander derde rangs Yankee spul was. Het zag er namelijk nogal chaotisch uit (voor een leek) allemaal verschillende lengtes, aansluitingen en daarnaast paste de kabels niet op de bougies. De bougies moesten eerst van hun puntjes worden ontdaan.
![[Afbeelding: bougiepuntjes001.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/bougiepuntjes001.jpg)
Motor start lekker snel (deed hij sowieso al als hij warm is), dus ben benieuwd bij de eerste koude start.