27 November 2007, 22:30
Ik wilde de volgende foto serie toch delen, ben er zelf namelijk wel trots op.
Na een korte lascursus toch de moed bij elkaar geraapt en zelf aan de dorpels van mijn 240 begonnen.
Na bijna een andere Volvo 240 gekocht te hebben afgelopen augustus/september toch besloten
om het zelf te proberen en deze volvo toch nog enige jaren te blijven rijden.
![[Afbeelding: img0041je8.th.jpg]](http://img135.imageshack.us/img135/3038/img0041je8.th.jpg)
De rechter dorpel, helaas geen foto van gemaakt, was er heel erg aan toe. Kom je achter als je eenmaal begonnen
bent en eigenlijk alleen een slechte buitenkant verwacht. Helaas was ook de dorpel rond de kriksteun zo slecht
dat alles met ÃÃn tik los viel.
Afgelopen weekend aan de linker aan de slag gegaan, naar verwachting moest het minder zijn dan de rechterkant.
Gelukkig geen verassingen....
Begonnen aan de achterkant van de dorpel door alles weg te slijpen wat rot was. Had reparatie delen,
dus hoefde niet alles in vorm te krijgen. Alleen zorgen dat het goed past.
![[Afbeelding: img0218as3.th.jpg]](http://img147.imageshack.us/img147/2474/img0218as3.th.jpg)
Dat ging gelukkig wel redelijk goed. Hoe meer je het doet, hoe beter het eruit gaat zien.
Overal zinkprimer gespoten, zowel binnen als buiten dorpel en later ook nog een flinke tectyl laag eroverheen.
![[Afbeelding: img0223yi7.th.jpg]](http://img143.imageshack.us/img143/56/img0223yi7.th.jpg)
De roestplek bij de instap, die was ook groter dan ik verwacht had.
![[Afbeelding: img0226op8.th.jpg]](http://img504.imageshack.us/img504/1883/img0226op8.th.jpg)
Ook hier bruut alles wegslijpen en dan een malletje maken om precies alles uit de reparatie dorpel te halen.
![[Afbeelding: img0227rr5.th.jpg]](http://img89.imageshack.us/img89/83/img0227rr5.th.jpg)
![[Afbeelding: img0230vi7.th.jpg]](http://img89.imageshack.us/img89/4355/img0230vi7.th.jpg)
Dit koste me toch wel aardig wat uurtjes om alles pas te maken zodat de kopse kanten mooi tegen elkaar aan vielen.
![[Afbeelding: img0231gb0.th.jpg]](http://img99.imageshack.us/img99/8185/img0231gb0.th.jpg)
Na lassen alles geschuurd en weer in de zinkprimer gespoten.
![[Afbeelding: img0235lk6.th.jpg]](http://img522.imageshack.us/img522/4813/img0235lk6.th.jpg)
Als laatse de gehele instap in de zwarte lak gezet.
![[Afbeelding: img0237ro9.th.jpg]](http://img522.imageshack.us/img522/5700/img0237ro9.th.jpg)
Moet nu alleen nog de sierstrips er terug opzetten, heb al nieuwe klemmetjes. Wie weet lukt het me om deze 240
op de weg te houden tot de kleine kerel oud genoeg is.....
![[Afbeelding: img0239jf2.th.jpg]](http://img87.imageshack.us/img87/507/img0239jf2.th.jpg)
Na een korte lascursus toch de moed bij elkaar geraapt en zelf aan de dorpels van mijn 240 begonnen.
Na bijna een andere Volvo 240 gekocht te hebben afgelopen augustus/september toch besloten
om het zelf te proberen en deze volvo toch nog enige jaren te blijven rijden.
![[Afbeelding: img0041je8.th.jpg]](http://img135.imageshack.us/img135/3038/img0041je8.th.jpg)
De rechter dorpel, helaas geen foto van gemaakt, was er heel erg aan toe. Kom je achter als je eenmaal begonnen
bent en eigenlijk alleen een slechte buitenkant verwacht. Helaas was ook de dorpel rond de kriksteun zo slecht
dat alles met ÃÃn tik los viel.
Afgelopen weekend aan de linker aan de slag gegaan, naar verwachting moest het minder zijn dan de rechterkant.
Gelukkig geen verassingen....
Begonnen aan de achterkant van de dorpel door alles weg te slijpen wat rot was. Had reparatie delen,
dus hoefde niet alles in vorm te krijgen. Alleen zorgen dat het goed past.
![[Afbeelding: img0218as3.th.jpg]](http://img147.imageshack.us/img147/2474/img0218as3.th.jpg)
Dat ging gelukkig wel redelijk goed. Hoe meer je het doet, hoe beter het eruit gaat zien.
Overal zinkprimer gespoten, zowel binnen als buiten dorpel en later ook nog een flinke tectyl laag eroverheen.
![[Afbeelding: img0223yi7.th.jpg]](http://img143.imageshack.us/img143/56/img0223yi7.th.jpg)
De roestplek bij de instap, die was ook groter dan ik verwacht had.
![[Afbeelding: img0226op8.th.jpg]](http://img504.imageshack.us/img504/1883/img0226op8.th.jpg)
Ook hier bruut alles wegslijpen en dan een malletje maken om precies alles uit de reparatie dorpel te halen.
![[Afbeelding: img0227rr5.th.jpg]](http://img89.imageshack.us/img89/83/img0227rr5.th.jpg)
![[Afbeelding: img0230vi7.th.jpg]](http://img89.imageshack.us/img89/4355/img0230vi7.th.jpg)
Dit koste me toch wel aardig wat uurtjes om alles pas te maken zodat de kopse kanten mooi tegen elkaar aan vielen.
![[Afbeelding: img0231gb0.th.jpg]](http://img99.imageshack.us/img99/8185/img0231gb0.th.jpg)
Na lassen alles geschuurd en weer in de zinkprimer gespoten.
![[Afbeelding: img0235lk6.th.jpg]](http://img522.imageshack.us/img522/4813/img0235lk6.th.jpg)
Als laatse de gehele instap in de zwarte lak gezet.
![[Afbeelding: img0237ro9.th.jpg]](http://img522.imageshack.us/img522/5700/img0237ro9.th.jpg)
Moet nu alleen nog de sierstrips er terug opzetten, heb al nieuwe klemmetjes. Wie weet lukt het me om deze 240
op de weg te houden tot de kleine kerel oud genoeg is.....
![[Afbeelding: img0239jf2.th.jpg]](http://img87.imageshack.us/img87/507/img0239jf2.th.jpg)
Mustang '66<br />Volvo 240 GL Grand Luxe '86 (Aut.)

