17 March 2005, 20:58
nou nou dat was een lange dag prutsen, maar ik denk het te hebben gevonden.
Stroomverdeler was het ook al niet.... bougies leek niet logisch omdat ie soms zelfs op 1 cyl. wilde lopen en de bougies pas 2mnd oude zijn (maar ik was bijna zover om ook dat te gaan proberen).
Toen ie weer beroerd liep een constante plus van de accu op de + vd bobine gezet en JAWEL! Daar lijkt het probleem te zitten!!!
Draad gevolgd en die leek ergens onder het inlaatspruitstuk ontbloot te zijn - nadere inspectie liet zien dat alle 6 draden verrot waren: de buitenmantel was op sommige stukken helemaal verdwenen. Erg slecht vd volvo mannen en gevaarlijk ook ivm kortstluiting.
Hele kabelboom verwijderd, nwe draden getrokken naar de stekker ri schutbord, krimpkous erom heen. Half uur proef gereden en hij geeft geen enkele reden tot paniek meer. 90% zeker dat ik het heb opgelost.
Tijd voor een BIERTJE!
Stroomverdeler was het ook al niet.... bougies leek niet logisch omdat ie soms zelfs op 1 cyl. wilde lopen en de bougies pas 2mnd oude zijn (maar ik was bijna zover om ook dat te gaan proberen).
Toen ie weer beroerd liep een constante plus van de accu op de + vd bobine gezet en JAWEL! Daar lijkt het probleem te zitten!!!
Draad gevolgd en die leek ergens onder het inlaatspruitstuk ontbloot te zijn - nadere inspectie liet zien dat alle 6 draden verrot waren: de buitenmantel was op sommige stukken helemaal verdwenen. Erg slecht vd volvo mannen en gevaarlijk ook ivm kortstluiting.
Hele kabelboom verwijderd, nwe draden getrokken naar de stekker ri schutbord, krimpkous erom heen. Half uur proef gereden en hij geeft geen enkele reden tot paniek meer. 90% zeker dat ik het heb opgelost.
Tijd voor een BIERTJE!