29 October 2005, 15:33
geestschrijver schreef:Ik kom eigenlijk nooit boven de tienduizend kilometer per jaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar dan: komt de taxatiewaarde van zo'n Volvo in de buurt van wat hij kost? Het is immers nog niet echt een klassieker, ook al vinden wij misschien van wel....
IK vraag me ook af hoe schade-experts de dagwaarde van zo'n superpolar berekenen.Waarschijnlijk wordt een klassiekertaxatie niet erkend vanwege de jongere leeftijd.
Dit luxe type is naar ik heb begrepen nooit in Nederland ingevoerd.
Dan gaan ze van een vergelijkbare auto en type uit: in dit geval dus de Polar en je kunt erop rekenen dat die met een leeftijd van 12-15 jaar zeer laag in de Eurotaxboekjes staat.
Wat is uberhaupt de waarde van zo'n superpolar? Op Marktplaats liggen de prijzen ongeveer tussen de 4000 en 6000 euro ;doorgaans aangeboden door bedrijven/handelaren;ze komen bijna allemaal uit Italie;hebben zonder uitzondering tussen de 130.000 en 200.000 km gelopen. Onderhoudshistorie doorgaans onbekend :?:
Ik ben bang dat je in geval van schade of diefstal bij een schade-expert met zo'n bedrag niet aan hoeft te komen.