Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trailing arm bussen vernieuwd
Het meeste werk om de bussen eruit te halen was de voorbereiding. De bussen zelf waren er zo uit.
Maar ik had helaas een foutje met de diameter gemaakt om de nieuwe bus er in te persen. Deze is aan de (in)perszijde groter dan aan de (uit)perszijde, waardoor is tijdens het het sleutelen als nog aan gang moest om een nieuwe persbus te maken. dat koste veel tijd, want hiervoor heb ik een oude bus gebruikt waar het hele binnenwerk (rubber en bus) uitgehaald moest worden. Hierna was het inpersen een fluitje van een cent.
De bus goed in het kopervet gezet en dan gaat het echt heel makkelijk zonder bijzonder veel kracht.

Ja ik heb alle ander bussen van de achteras al een keer eerder vervangen, dat ging heel goed met behulp van een "Goede=stevige" bankschroef en een paar oude doppen om de bussen er in en uit te persen.
Indedaad bij IPD kost zo'n tool ruim 180USD en dat is het mij niet waard voor eenmalig gebruik. Nu was ik klaar voor ronde de Euro15,=.
Moet nu nog de achterste bussen vervangen van de voorwielophanging. en als ik het zo gezien heb kan ik daar ook mijn eigen gemaakte gereedschap voor gebruiken. Het voordeel van deze bussen is dat je die niet onder de auto moet vervangen, maar gewoon op de werkbank.
Zal pas over 2-3 weken gebeuren, nu eerst een kleine "grote"beurt volgens jouw advies :
Code:
Klein onderhoud Volvo 240 Voor sommigen wellicht een open deur (been-there, done-that), voor anderen misschien een handleiding om iets aan zijn mooie bolide te sleutelen.
Hieronder een beperkte opsomming van een aantal handelingen waarmee je je Volvo hopelijk weer probleemloos de winter doorstuurt

Zal binnenkort wel eens een fotootje plaatsen van het gereedschap.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord

Berichten in dit topic
Trailing arm bussen vernieuwd - door Frans245 - 20 October 2007, 18:34
Trailing arm bussen vernieuwd - door Rob - 20 October 2007, 20:40
Trailing arm bussen vernieuwd - door Frans245 - 21 October 2007, 12:51
Trailing arm bussen vernieuwd - door Ticcie - 27 November 2007, 00:02
Trailing arm bussen vernieuwd - door Frans245 - 27 November 2007, 11:53

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  PU bussen (en meer) 'group buy' Jw240 76 40.222 8 April 2007, 10:45
Laatste bericht: Zwarte Flirt

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)